محمدولی روزبهان با بیان اینکه چین بهاره برگ سبز چای آخرین روزها را سپری می‌کند، اظهار کرد: با توجه به تلاش گسترده چایکاران تاکنون 80 درصد برگ سبز چای خریداری شده از نوع درجه یک و 20 درصد درجه دو است.

ندای گیلان:محمدولی روزبهان با بیان اینکه چین بهاره برگ سبز چای آخرین روزها را سپری می‌کند، اظهار کرد: با توجه به تلاش گسترده چایکاران تاکنون 80 درصد برگ سبز چای خریداری شده از نوع درجه یک و 20 درصد درجه دو است.

وی امسال کیفیت محصول برگ سبز چای را خوب ارزیابی کرد و افزود: شرایط آب و هوایی و انجام عملیات به‌زراعی موجب افزایش 30 درصدی کیفیت خوب برگ سبز چای شده است.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه از ششم اردیبهشت‌ماه تاکنون 32 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است، تصریح کرد: مجموع چای‌های خریداری شده به مبلغ 53 میلیارد تومان بوده است.

وی درباره پرداخت بهای برگ سبز چای به چایکاران افزود: تا نیمه اردیبهشت‌ماه امسال حدود هفت میلیارد تومان بهای برگ سبز چای پرداخت شده است و در تلاش هستیم در روزهای آینده بخش دیگری از بهای برگ سبز را به آنها پرداخت کنیم.

روزبهان با تاکید بر اینکه پیگیری‌های مستمر برای پرداخت بهای برگ سبز چای در حال انجام است، خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با حضور اعضای برنامه‌ریزی برگزار شده است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر بهای برگ سبز خریداری شده را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه 60 کارخانه بهای بزرگ سبز خریداری شده چایکاران را پرداخت کرده‌اند، افزود: تلاش خود را برای پرداخت باقی مطالبات به‌ کار گرفته‌ایم.

رئیس سازمان چای به وضعیت پرداخت وام به‌زراعی چایکاران اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون دو سوم چایکاران وام به‌زراعی دریافت کرده‌اند و یک‌سوم هنوز وام نگرفته‌اند، در روزهای آینده هفت میلیارد تومان تسهیلات به‌زراعی برای هرس کم‌بر تابستانی به چایکاران پرداخت می‌شود.