اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اکثریت آرا با موضوع خرید ۶۱۰ واحد مسکونی در حاشیه رودخانه‌ها و تالاب عینک موافقت کردند.

به گزارش نداي گيلان: اسماعیل حاجی‌پور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با تبریک به هیئت رئیسه جدید این شورا اظهار کرد: اگر رقابت اعضای شورای اسلامی شهر رشت به دشمنی تبدیل شود قطعاً با سوگندی که به عنوان اعضای شورا یاد کردیم، منافات خواهد داشت. وی با اعلام همکاری با هیئت رئیسه جدید برای توسعه شهر رشت، به لایحه شهرداری رشت درباره خرید ۶۱۰ واحد از واحدهای مسکونی به منظور آزادسازی حریم رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: مردم سال‌هاست که منتظر بهسازی این دو رودخانه و تالاب عینک هستند. عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: خرید این واحدها که در حاشیه دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت قرار دارد موجب آزادسازی حریم رودخانه‌ها می‌شود و این کار کمک می‌کند تا مردمی که در حاشیه رودخانه‌ها زندگی می‌کنند از خطر سیلاب‌ها و … در امان باشند. وی با بیان اینکه شهرداری رشت باید در زمینه مذکور نظارت کامل داشته باشد، یادآور شد: پس از خرید این واحدها به انباری و … تبدیل نشود.  اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اکثریت آرا با موضوع خرید ۶۱۰ واحد مسکونی در حاشیه رودخانه‌ها و تالاب عینک موافقت کردند.

غیبت اعضای شورا استعلام می‌شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: موضوع غیبت متعدد اعضای شورای رشت از شورای استان استعلام می‌شود. محمدحسین واثق‌کارگرنیا درباره موضوع غیبت برخی از اعضای شورای رشت در سه جلسه اخیر شورا اظهار کرد: قانون در این باره شفاف‌سازی نکرده و به همین دلیل برای تمکین به قانون خواستار پیگیری رئیس شورای اسلامی شهر رشت از شورای استان درباره موضوع غیبت اخیر تعدادی از اعضای شورای شهر رشت شده‌ایم. وی گفت: زمانی که اعضای شورا می‌دانند قرار است در روز مشخص و ساعت معلوم جلسه برگزار شود باید در جلسات حضور یابند. عضو شورای اسلامی شهر رشت لحن صحبت بعضی از اعضای شورا در جلسه امروز را تعجب برانگیز خواند و یادآور شد: در جلسه امروز شورا یکی از اعضا اعلام کرد که رقابت تمام شده در حالی که رقابت اعضای شورا سه هفته گذشته به اتمام رسیده بود. وی با بیان اینکه همه باید به قانون تمکین کنیم، متذکر شد: با این اوصاف باید بگوییم که هرگاه منفعتی برای بعضی‌ها وجود داشته باشد قبول می‌کنند که رقابت تمام شده است. واثق‌کارگرنیا درباره جو حاکم بر شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: جو حاکم بر شورای شهر رشت اصلا مناسب نیست و در این شرایط بازنده واقعی مردم هستند. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پایبندی به سوگندی که در روز معارفه شورای چهارم رشت یاد کردیم بتوانیم مشکلات شهر را برطرف کنیم.

فراخوان عمومی جذب سرمایه‌گذار برای شهربازی رشت

عباس صابر اظهار کرد: تعطیلی شهربازی پارک قدس رشت در دوران فعالیت شورای چهارم رشت اتفاق افتاد و موجب نارضایتی شهروندان شده است. وی ادامه داد: از همکاران شورایی تقاضا دارم با لایحه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای شهربازی پارک قدس رشت موافقت کنند. عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور گفت: شورای چهارم تاکنون هیچ طرحی را افتتاح نکرده است. محمود باقری‌خطیبانی افزود: چند پارک و پروژه جمع‌آوری روان‌آب‌های سطحی و … مربوط به دوره‌های قبلی شورا است و شورای چهارم نه تنها افتتاحیه‌ای نداشت بلکه یک‌سال و‌نیم هم شهربازی شهر رشت را نیز تعطیل کرده است. وی با بیان اینکه اگر قرار است‌ فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای شهربازی رشت اعلام شود باید شرایط قرارداد دو طرفه باشد، خاطرنشان کرد: قرارداد قبلی شهرداری با پیمانکار اسبق شهربازی عهدنامه ترکمانچای بود و باید در زمان عقد قرارداد با پیمانکار جدید دقت لازم صورت بگیرد. عضو شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: شش نفر از اعضای شورا عضو هیئت عالی سرمایه‌گذاری هستند و باید به این موضوع توجه داشته باشند. رضا رسولی، عضو دیگر شورای شهر رشت نیز با اشاره به ضایعه درگذشت افشین پرتو گیلان‌شناس بزرگ گفت: درگذشت افشین پرتو گیلان‌شناس و مورخ بزرگ آسیب بزرگی بر پیکره استان و موضوع گیلان‌شناسی وارد کرد.  در جلسه مذکور اعضای شورای شهر رشت با موضوع خرید کولر برای مساجدی که فاقد این امکانات هستند موافقت کردند.

حواس سیاسیون به شورای شهر رشت معطوف شده است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور خطاب به رئیس شورا گفت: در کارتان دقت‌نظر داشته باشید، اینجا صحن شورای شهر رشت است و شما نمی‌توانید هر کاری که دلتان می‌خواهد انجام دهید. امیرحسین علوی ادامه داد: شما باید در چارچوب قانون رفتار کنید و اگر قرار باشد بنای کار غیرقانونی، لابی و زد و بند در شورا باشد مطمئن باشید سکوت نخواهم کرد. وی با بیان اینکه ترکیب اعضای کمیسیون‌ها باید در صحن شورا اعلام و به رأی گذاشته شود، خاطرنشان کرد: حواس تمام مردم، سیاسیون، نخبگان و … به شورای شهر رشت معطوف شده است. عضو شورای اسلامی شهر رشت با اعتراض به حواشی جلسه امروز این شورا خاطرنشان کرد: در جلسه شورا اتفاق‌هایی افتاد که در شأن شورا نبود. وی متذکر شد: رئیس شورا نمی‌تواند هر مطلبی را که می‌خواهد در دستور کار قرار دهد و یا از دستور کار خارج کند. رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در پاسخ به اعتراض عضو این شورا، تصریح کرد: لیستی که قرار بود برای پیشنهاد ریاست کمیسیون‌ها مهیا شود در زمان مقرر آماده نشد. محمدعلی رفیعی‌نوده افزود: قرار بود تعدادی از اعضای شورا که قصد شرکت در انتخابات روسای کمیسیون‌های شورا را دارند لیستی به بنده دهند و براساس تخصص و تجربه اعضای شورا ریاست تعدادی از کمیسیون‌ها پیشنهاد می‌شوند. وی یادآور شد: در جلسه آینده شورای شهر رشت لیست پیشنهادی خود را اعلام و می‌کنم و به رأی می‌گذارم.