مهیار رستگار فرمانده پلیس راه استان گیلان امروز در گفت‌وگویی با اشاره به باز بودن تمام محورهای ارتباطی گیلان اظهار کرد: مشکل و محدودیت ترافیکی در راه‌های استان نداریم.

ندای گیلان:مهیار رستگار فرمانده پلیس راه استان گیلان با اشاره به باز بودن تمام محورهای ارتباطی گیلان اظهار کرد: مشکل و محدودیت ترافیکی در راه‌های استان نداریم.

وی به پیش‌بینی بارندگی امروز در گیلان اشاره کرد و افزود: رانندگان هنگامی که جاده لغزنده می‌شود باید با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

رستگار متذکر شد: تجربه نشان داده که پس از چند روز مساعد بودن شرایط جوی در نخستین بارندگی حوادث خروج از جاده و واژگونی خودروها به صورت محسوس افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه رانندگان باید نوع رانندگی خود با شرایط جوی را منطبق کنند، تصریح کرد: رانندگان در بارندگی به صورت شرایط راه خشک و هوای آفتابی رانندگی می‌کنند، در صورتی که در هوای بارانی و جاده لغزنده نوع و کیفیت رانندگی باید تغییر کند.

وی بر رعایت سرعت مطمئنه توسط رانندگان تاکید کرد و گفت: رانندگان با توجه به نوع و کیفیت وسیله نقلیه باید سرعت مطمئنه را اتخاذ کنند تا خود و دیگر رانندگان و افرادی که از سیستم حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌کنند، ایمنی لازم را داشته باشند.

رستگار خواستار جدی گرفتن توصیه‌های پلیس توسط رانندگان شد و بیان کرد: پر تلفات‌ترین حوادث در تقسیم‌بندی پلیس مربوط به حوادث خروج از جاده و واژگونی خودرو است و رانندگان در این تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

فرمانده پلیس راه گیلان رانندگی را امری خطیر و مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر به رانندگی بی‌توجهی کنیم، دچار حادثه می‌شویم.

وی بر دقت و توجه رانندگان هنگام بارندگی تاکید کرد و یادآور شد: با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی حوادث در جاده‌ها اتفاق نمی‌افتد.