با بررسی های اولیه بعمل آمده مشخص گردیده که که انتشار بو در بعضی از مناطق رشت به دلیل حمل ‌و نقل غیراصولی ماده شیمیایی بودارکننده گاز می باشد

به گزارش ندای گیلان؛انتشار بوی شدیدی مشابه بوی گاز در برخی از نقاط شهر رشت در ساعات پایانی شب یکشنبه 14 آذر باعث نگرانی شماری از شهروندان شده و آنان به ‌طور متوالی با شماره تلفن ۱۹۴ که به امدادرسانی اتفاقات و حوادث گاز اختصاص دارد تماس گرفته و پیگیر این موضوع شدند.

شرکت گاز استان گیلان با صدور اصلاعیه ای از کذب بودن خبر انتشار گاز در رشت خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

شرکت گاز استان گیلان به اطلاع کلیه مردم عزیز شهر رشت می رساند با بررسی های اولیه بعمل آمده مشخص گردیده که که انتشار بو در بعضی از مناطق رشت به دلیل حمل ‌و نقل غیراصولی ماده شیمیایی بودارکننده گاز می باشد.

از آنجایی ‌که گاز طبیعی ماده‌ای بی‌رنگ و بی‌بو است و در صورت نشت، بسیار خطرآفرین است با افزودن ماده بودارکننده ای آن را بودار می‌کنند تا در صورت نشت به ‌راحتی تشخیص داده شود.

این اتفاق ارتباطی به عوامل شرکت گاز ندارد و به احتمال زیاد افرادی به ‌صورت غیرمسئولانه مبادرت به جابجایی این ماده شیمایی در سطح شهر کرده‌اند؛ ماده‌ای که در سیلندرهای گاز نیز کاربرد دارد.

در پایان شرکت گاز استان گیلان ضمن تشکر از کلیه شهروندان عزیز که با رفتار مسؤولانه این موضوع را پیگیری نمودند به اطلاع کلیه شهروندان گرامی می رساند که همکاران خدوم شرکت گاز بصورت شبانه روزی ضمن مراقبت از تأسیسات گاز، در صورت احتمال بروز هرگونه حادثه ناگوار نسبت به رفع بموقع آن اقدام خواهند کرد .