مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به همراه مدیرکل سازمان اقتصاد و دارایی از روند مرمت پروژه بوتیک هتل بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ولی جهانی در حاشیه این بازدید گفت: مفهوم بوتیک هتل ابتدا در دهه ۱۹۸۰ و به شکل امروزی در سال ۲۰۱۲ در انگلستان معرفی شد؛ بطور کلی هتل بوتیک یا بوتیک هتل سنتی به واحدهای اقامتی که دارای شخصیت و هویتی منحصر به فرد بوده، این اقامتگاه‌ها از نظر طراحی غالبا خلاقانه بوده و موضوع (تم) خاصی دارند و با ارائه خدمات ویژه و سفارشی و برقراری رابطه صمیمی با میهمانان، حس خانه را برای مهمانان بازآفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به ساختار بومی بوتیک هتل‌ها گفت: «این واحد‌ها از نظر معماری برپایه فرهنگ و هنر سنتی ایران در هر منطقه بوده و باید حداقل یکی از ویژگی‌هایی از جمله قدمت تاریخی، ارزش تاریخی به این معنا که با یک واقعه یا شخصیت تاریخی مهم در گذشته و یا در دوران معاصره ارتباط داشته یا یادگاری برجسته از یک دوره تاریخی باشد و از نظر معماری، هنری، فرهنگی و یا سایر ویژگی‌های زیبایی شناختی ارزشمند را داشته باشند.

جهانی ضمن تقدیر از حسن سلیقه و هوشمندی مالکان این بنای تاریخی، حمایت از مواریث فرهنگی و توسعه گردشگری استان وظیفه ذاتی این اداره کل دانست و گفت: « بنای خانه حنانی متعلق به دوره پهلوی بوده و در محله خواهر امام رشت واقع شده است و مالکان جدید این بنا در حال مرمت و احیا آن هستند و این اداره کل تمام تلاش خود را به منظور تسهیل امور مربوط به این بنا در اداره کل و دستگاه‌های مرتبط انجام خواهد داد.

جهانی اشاره داشت: حجم سرمایه‌گذاری این بنا ۲۰ میلیارد تومان است که ۸ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک گردشگری در اختیار مالک قرار داده شده است که برای حدود ۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.