ارتش اوکراین در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) با بیش از ۱۲ پهپاد به فرودگاه شهر «پسکوف» روسیه در نزدیکی مرز استونی و لتونی حمله کرد.

به گزارش ندای گیلان، منابع روس اعلام کردند که شهر «پسکوف» روسیه در نزدیکی قلمرو کشورهای «استونی» و «لتونی» که از اعضای ناتو هستند، ساعات اولیه امروز (چهارشنبه) مورد حمله پهپادهای ارتش اوکراین قرار گرفت.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، فرماندار منطقه‌ای پسکوف حمله پهپادهای ارتش اوکراین را تأیید کرد و این در حالی است که ویدئوهایی که در شبکه‌‌های اجتماعی قرار گرفته، انفجار و یک پدافند هوایی را نشان می‌داد که آسمان شب را روشن کرده بود.

«میخائیل ودرنیکف» رئیس منطقه‌ای پسکوف تصریح کرد که ارتش روسیه، «یک حمله پهپادی» را در فرودگاه پسکوف سرکوب کرد و گفت که از «آغاز این رخداد» در صحنه حضور داشته است.

وی توضیح داد: «اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که هیچ تلفاتی برجای نمانده است. برای ارزیابی خسارات به اموال در تلاش هستیم».

مقام‌‌های روس در پی این حمله پهپادها، برای مدت اندکی حریم هوایی منطقه مورد حمله را مسدود کردند و فرودگاه پسکوف نیز تمامی پروازهای امروز (30 آگوست، هشتم شهریور ماه) را به منظور خسارات احتمالی به باند فرودگاه، لغو کرد.

خدمات امور اضطراری به خبرگزاری روسی تاس گفت که چهار هواپیمای ترابری ایلیوشین 76 (Il-76) بر روی زمین آسیب دید اما ارتش هنوز این گزارش‌ها را تأیید نکرده است.

طبق گزراش شماری از کانال‌های تلگرامی روسیه، بیش از 12 پهپاد، فرودگاه پسکوف را هدف قرار دادند.

شبکه «ریدوفکا» روسیه گزارش کرد که حدود 15 پهپاد اوکراین فرودگاه پسکوف را هدف قرار دادند و سرنگون شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ظاهراً جسمی در فرودگاه سقوط کرد یا منفجر شد که البته گزارشی از تلفات منتشر نشده است.

کانال تلگرامی «ماش» (Mash) گزارش کرد که یکی از پهپادها احتمالاً به یک انبار سوخت برخورد کرد و آتش گرفت و «دود سیاه غلیظی» در پی آن بر فراز شهر پخش شد.

پسکوف در ۷۰۰ کیلومتری شمال اوکراین قرار دارد اما تنها ۳۰ کیلومتر با مرز استونی فاصله دارد و لتونی نیز در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی این شهر است. پهپادها برای رسیدن به پسکوف، باید بر فراز شرق بلاروس پرواز کنند.

اوکراین پیش‌تر، تعداد زیادی پهپاد به کریمه فرستاده بود که با پدافند هوایی روسیه روبرو شدند. گروه دو یا سه پهپادی ارتش اوکراین نیز مرکز تجاری شهر مسکو در پایتخت روسیه را هدف قرار دادند و خسارات اندکی به برجای گذاشته شد که البته تلفاتی نداشت.

کرملین این حملات را به عنوان یک «مزحمت» و اقدامی مأیوس‌کننده رد کرده است و هدف آن را منحرف کردن تمرکز از شکست کی‌یف در میدان نبرد توصیف کرده است.