مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان با اشاره با اشاره به حمله ملخ‌های مراکشی به زمین‌های کشاورزی برخی از مناطق کوهستانی گیلان گفت:یشترین سطح آلودگی در شهرستان‌های رودبار با ۱۰ هزار هکتار، رودسر با ۱۱۰ هکتار و سیاهکل با ۶۶ هکتار است.

به گزارش ندای گیلان،محمد ابراهیم محمدی،مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان با اشاره با اشاره به حمله ملخ‌های مراکشی به زمین‌های کشاورزی برخی از مناطق کوهستانی گیلان گفت: کانون فعالیت این ملخ‌ها در مراتع است که با سم پاشی از هجوم آنان به مزارع جلوگیری می‌شود.

او افزود: ۲۰ هزار و ۷۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان دیده بانی و کانون یابی شده است،افزود: از این میزان ۱۰ هزار هکتار آلوده به آفت ملخ شناسایی شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سم پاشی برای مبارزه با آفت ملخ، گفت: با استفاده از هزار و ۶۵۹ لیتر سم مبارزه با این آفت در هفت هزار و ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.

محمدی در ادامه گیلان را از استان‌های پیشرو در مبارزه با آفت ملخ مراکشی عنوان کرد و افزود: بیشترین سطح آلودگی در شهرستان‌های رودبار با ۱۰ هزار هکتار، رودسر با ۱۱۰ هکتار و سیاهکل با ۶۶ هکتار است.

او با بیان اینکه ملخ مراکشی یکی از زیان آورترین آفات محصولات کشاورزی بشمار می‌رود، افزود: این آفت ابتدا از گیاهان مرتعی سپس غلات همانند گندم، جو، حبوبات همانند عدس، ارزن، شبدر، یونجه و سپس از سایر سطوح سبز و درختان مثمر و غیر مثمر اطراف محل زندگی تغذیه می‌کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد : با توجه به اقدامات انجام شده حمله آفت ملخ‌های زیان آور محصولات کشاورزی در شهرستان‌های گیلان در حال کنترل است.