علی‌اصغر کاراندیش در حاشیه نشست سالانه نمایندگان استانی مراکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال سراسر کشور در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی هدف از برگزاری این نشست را بررسی مسایل و مشکلات مجتمع‌های فرهنگی دیجیتالی در کشور عنوان کرد.

ندای گیلان:علی‌اصغر کاراندیش در حاشیه نشست سالانه نمایندگان استانی مراکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال سراسر کشور در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی هدف از برگزاری این نشست را بررسی مسایل و مشکلات مجتمع‌های فرهنگی دیجیتالی در کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیش از 300 مجتمع فرهنگی دیجیتالی راه‌اندازی شده است، افزود: بیش از یک‌هزار شغل ایجاد شده و به صورت گسترده برای توسعه مجتمع‌ها برنامه‌ریزی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مجتمع‌های دیجیتالی دو کار عمده را انجام می‌دهند، گفت: وزارتخانه امکانات را در اختیار این مجتمع‌ها قرار می‌دهد و مدیریت با بخش غیردولتی است.

وی ادامه داد: این بخش نسبت به آموزش دیجیتالی و رسانه‌های مجازی و افراد و تولید محتوا اقدام می‌کند و امروز شاهد رونمایی تعدادی از آثاری که در یک‌سال گذشته تولید شده است، هستیم.

کاراندیش به برنامه‌های آینده وزارت ارشاد درباره رسانه‌های دیجیتالی گفت: امسال حمایت جدی از توسعه فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال صورت می‌گیرد و به همین دلیل اعتبار ویژه‌ای از تبصره خاصی که در بودجه پیش‌بینی شده به این امر اختصاص می‌دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه امکانات مجتمع‌های دیجیتالی، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به صورت گسترده از نظر امکانات و فنی مراکز و مجتمع‌های دیجیتال را توسعه دهیم.

برای بیمه خبرنگاران توسط رسانه‌ها تامین اعتبار می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بی‌برنامگی این وزارتخانه در زمینه بیمه خبرنگاران، خاطرنشان کرد: به لحاظ اینکه خبرنگاران در آینده بتوانند از بیمه تامین اجتماعی در بخش‌های مختلف از جمله بیمه بیکاری استفاده کنند، بیمه خبرنگاران توسط خود رسانه‌ها انجام می‌شود و برای این منظور اعتبار مالی را وزارتخانه تامین می‌کند تا مشکلات برطرف شود.

در حاشیه نشست مذکور شش تولیدات مجتمع‌های فرهنگی‌هنری دیجیتال برتر کشور رونمایی شد که شامل کلاه قرمزی و رویای شکلاتی، یک جرعه نگاه زنگوله، ربات خبررسان، رایان در تلگرام، قوشنه و شبکه نرم‌افزاری آموزشی بوده است.

سه رابط استانی شبکه ملی فرهنگ که رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کردند و نیز سه مدیر برتر مجتمع‌های دیجیتالی استانی تجلیل شدند.

فارس