مدیرعامل آبفای گیلان گفت: در راستای گذر از تنش آبی، یک حلقه چاه در شهرستان املش حفر می شود.

به گزارش ندای گیلان از املش، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه شهر املش با بیش از 21 هزار نفر جمعیت، یکی از شهرهای زیبا و گردش پذیر استان گیلان محسوب می‌شود، اظهار داشت: بر اساس سرانه مصرف، متوسط نیاز آبی سالانه این شهر 80 لیتر برثانیه است که در ماه های گرم سال این نیاز به 100 لیتر بر ثانیه افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به طول شبکه آبرسانی املش افزود: شبکه آبرسانی شهری املش دارای 32/65 کیلومتر خط انتقال و 81/82 کیلومتر شبکه توزیع است و علاوه بر مناطق تحت پوشش شهری، آب مورد نیاز جمعیت 3893 نفری روستایی این شهرستان را نیز تامین می کند.

وی با تشریح منابع تأمین آب این شهرستان تصریح کرد: بخش عمده نیاز آبی شهرستان توسط چشمه سفیدآب تامین می شود. 88 درصد نیاز آبی شهرستان توسط چشمه سفید آب و12درصد باقیمانده توسط 6 حلقه چاه فعال در مدار بهره برداری تامین می شود و حجم مخازن در مدار بهره برداری 3450 مترمکعب است.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأئید برکیفیت آب این شهرستان یادآور شد: کیفیت آب شهرستان به صورت مستمر و روزانه با انجام آزمونهای کلر و کدورت سنجی توسط واحد کنترل کیفیت امور املش بر روی شبکه توزیع آب انجام می پذیرد که نتایج این آزمایشات و همچنین آزمایشات نظارتی مرکز بهداشت شهرستان نشان می دهد آب شرب شهروندان از نظر کیفیت مطابق با استانداردهای ملی آب شرب ایران (استانداردهای1011 و 1053) است.

رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان گیلان افزود: به دلیل افت فشار در شبکه توزیع در زمان خارج شدن از مداربهره برداری تصفیه خانه طول لات و به هم ریختگی جریان شبکه، تغییر مقطعی درکیفیت آب دیده می شود که شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان در راستای افزایش کیفیت آب شهرستان املش، به صورت مرتب و با اجرای برنامه ریزی مدون ضمن باز کردن شیرهای تخلیه انتهای شبکه توزیع، اقدام به شستشوی شبکه می نماید .

وی همچنین با اشاره به توانایی تصفیه خانه طول لات برای تصفیه آب با کدورت پایین تر از ntu 20 و با توجه به طغیان های فصلی چشمه سفیدآب در زمان بارندگی که منجر به افزایش بیش از حد کدورت آب می گردد اضافه کرد: بنا به ضرورت، طرح توسعه این تصفیه خانه توسط آب منطقه ای در دست اجرا ست و افزایش بودجه می تواند به روند پیشرفت طرح سرعت بیشتری بخشد که برای گذر از تنش، بهسازی چاه شماره یک میان محله املش، حفر یک حلقه چاه جایگزین در مشکله املش، حفر چاه در محله خرشتم، اصلاح انشعابات به میزان 137 فقره در دستور کار قرار دارد.

حسینی در ادامه گفت: شهرستان املش از معدود شهرهایی است که با دارابودن 18076نفر جمعیت و8935 فقره انشعاب 100درصد جمعیت شهری آن تحت پوشش شبکه آبرسانی شهری قرار دارند.

وی در پایان یادآور شد: به منظور خدمات رسانی مطلوبتر، مشترکین آب شهر املش می توانند در صورت مشاهده مشکلات در کمیت یا کیفیت آب، ضمن تماس با سامانه ارتباطات مردمی 122 ، شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایند.