فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری ۳ نفر به علت حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: متهمان با همکاری صاحب منزل گودالی به قطر یک و عمق ۶ متر حفاری کرده‌اند.

به گزارش  ندای گیلان از لاهیجان؛سرهنگ حمید محمدی‌نسب اظهار داشت: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران پاسگاه انتظامی لفمجان حین گشت‌زنی شبانه به یک دستگاه خودرو پراید حین تردد در سطح حوزه استحفاظی مشکوک شده و آن را برای بررسی متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه فلزیاب کشف و راننده و سرنشین این وسیله نقلیه برای انجام تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان از اعتراف این افراد به حفاری غیرمجاز در حیاط منزل یکی از روستاییان خبر داد و بیان داشت: با مراجعه به آدرس محل مورد نظر مشخص شد، متهمان با همکاری صاحب منزل گودالی به قطر یک و عمق ۶ متر حفاری کرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: صاحب منزل نیز دستگیر و به همراه ۲ متهم دیگر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ محمدی نسب در پایان گفت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.