اسامی برگزیدگان دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» اعلام شد.

به گزارش ندای گیلان، هیئت انتخاب این مهرواره، متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی، روز سه‌شنبه ۸ بهمن در نشستی تخصصی ۸۹ سرود و ۱۷ نماهنگ رسیده به دبیرخانه را بررسی‌کردند و در پایان هشت «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» انتخاب‌شد.
برهمین‌اساس، گروه داوری دربخش سرود‌نمایش این مهرواره، «دنیای پنهان» با شعر و ترانه حمیراخدابنده، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی، آهنگ‌سازی «آرش عشقی»، و رهبری «منیژه واحد قاضیانی»، مربیان هنری کانون گیلان را شایسته عنوان اثر برتر دانست.
هیئت انتخاب مهرواره سرود آفرینش هم‌چنین درمیان نماهنگ‌های ارسالی از سراسر کشور، «گیلان‌زای»کاری از «منیژه واحد قاضیانی»، مربی هنری مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان لاهیجان را نماهنگ منتخب این مهرواره معرفی‌کرد.
گفتنی‌است، نخستین مهرواره سرود آفرینش با شعار«آینده ساختنی است» از تابستان سال جاری با ارسال شیوه‌نامه و فراخوان به استان‌های سراسر کشور کارخود را آغاز‌کرد.
مخاطب این برنامه اعضای کودک و نوجوان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بودند، این مهرواره در دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» و در دو مرحله استانی و کشوری برنامه‌ریزی و بر اساس شیوه‌نامه از هر استان سه اثر برتر در بخش «سرود نمایش» انتخاب و به دبیرخانه کشوری مهرواره ارسال شد.
یادآوری می‌شود مرحله کشوری نخستین مهرواره سرود آفرینش روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در مجموعه تفریحی-فرهنگی صدا و سیما در زیباکنار استان گیلان و با حضور هشت گروه منتخب برگزار خواهد‌شد.