با همکاری انجمن مفاخر گیلان، از ظرفیت مفاخر گیلانی در اماکن گردشگری و تاریخی استان در ایام نوروز سال آینده بهره گرفته می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با رئیس انجمن مفاخر گیلان در خصوص بهره‌مندی از حضور مفاخر گیلانی در محل اماکن تاریخی و گردشگری استان در طول تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ دیدار کرد.

ولی جهانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در این رابطه گفت گفت: در دیدار با ابراهیم صفری رئیس انجمن مفاخر گیلان شرایط بهره‌مندی از مفاخر ارزشمند استان گیلان در محل اماکن گردشگری و تاریخی استان گیلان در جریان برگزاری سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای این طرح برای نخستین بار در استان گیلان گفت: در این نشست مقرر شد با حضور مفاخر استان گیلان در محل اماکن تاریخی و گردشگری استان گیلان، داشته‌های فرهنگی و تمدن غنی مردمان مناطق مختلف استان به شکلی صحیح به گردشگران معرفی شود.

جهانی با اشاره به مزیت‌های حضور مفاخر گیلانی تصریح کرد: استان گیلان از ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و تاریخی ارزشمندی برخوردار بوده که نیاز است با اجرای برنامه‌های مدون ضمن معرفی این داشته‌ها به شکل هدفمند، این گنجینه غنی تمدنی به نسل‌های آینده نیز انتقال داده شود.