استاندار گیلان در کارگروه ملی مدیریت پسماند، بر ضرورت استمرار فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها تأکید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در کارگروه ملی مدیریت پسماند که به‌صورت ویدیو کنفرانسی به ریاست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد؛ با تشریح اقدامات انجام شده در استان به‌ویژه پهنه سراوان رشت اظهار داشت: مقرر شده پیمانکار ، امور را با جدیت پیگیری کرده و خط‌های جدید پردازش زباله را راه اندازی کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای عهده داری مسئولیت استانداری گیلان، مسئله پسماند را اولویت استان و یک ابرچالش خوانده ام و دولت سیزدهم نیز اهتمام ویژه ای نسبت به مسائل زیست محیطی استان و رفع آنها در جهت حفظ سلامت مردم و حقوق شهروندان و همچنین زیست بوم گیلان را دارد.

استاندار گیلان برگزاری مستمر کارگروه ملی مدیریت پسماند را نشانگر توجه دولتمردان به رسیدگی به این مسئله و تلاش برای ساماندهی آن دانست.

وی با یادآوری اینکه خط های قبلی حدود ۳۰۰ تن زباله را در روز پردازش می کنند، ادامه داد: در استان های شمالی جایی برای دفن وجود ندارد و بر این اساس لازمست خط های جدید راه اندازی شود.

استاندار گیلان افزود: در خصوص شیرابه‌های پسماند سراوان رشت نیز طبق وعده پیمانکار ، مقرر شده تصفیه شیرابه ها به میزان شش لیتر در ثانیه و تبدیل آن به آب مورد نیاز مصارف کشاورزی و غیرآلوده، پیگیری شده و بر این مبنا ، پسماند سراوان در این بخش مدیریت می شود.

وی اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری رشت را یادآور شد و با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا ، نقش آفرینی رسانه ها به ویژه صدا و سیما در این بخش را با اهمیت خواند و گفت: لازمست فرهنگ سازی ها در این زمینه با جدیت ، استمرار یابد و انتظار داریم اعتباراتی در این خصوص از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای استان ها و شهرستان ها در نظر گرفته شود.