رئیس ثبت اسناد و املاک لاهیجان از حدنگاری و صدور سند برای ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان با اجرای طرح کاداستر خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان، علی غلامعلی زاده، رئیس ثبت اسناد و املاک لاهیجان در مراسم واگذاری سند‌های مالکیت زمین‌های کشاورزی روستا‌های کهنه رودپشت، بالارودپشت و کچلام بخش رودبنه لاهیجان، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۹۰ قطعه از زمین‌های کشاورزی لاهیجان با اجرای طرح کاداستر حدنگاری شدند، افزود: تاکنون ۵ هزار هکتار، معادل ۲۸ درصد از زمین‌های کشاورزی شهرستان لاهیجان حدنگاری و برای آن‌ها سند صادر شده است.

وی گفت: در اجرای طرح تطبیق و مستند سازی زمین‌های کشاورزی سازمان ثبت اسناد و املاک در لاهیجان، حدود ۶ هزار و ۲۰۰ پرونده برای ۳ هزار هکتار زمین جمع آوری شد که برای هزار و ۲۰۰ فقره از این پرونده‌ها قرار است سند مالکیت صادر شود.

رئیس ثبت اسناد و املاک لاهیجان اضافه کرد: از این تعداد پرونده، سند مالکیت برای ۱۰۰ قطعه زمین صادر شده و بقیه مراحل قانونی صدور سند را می‌گذرانند.

غلامعلی زاده افزود: در اجرای طرح تطبیق و مستند سازی اراضی زراعی برای جمع آوری پرونده و صدور رای مثبت، شهرستان لاهیجان در گیلان جایگاه نخست را دارد.