شفیعی‌ثابت با بیان اینکه حداقل ۳۰ نفر برای هر کرسی مجلس در استان گیلان در حال رقابت هستند؛ شاهد رقابتی‌ترین انتخابات مجلس ادوار به لحاظ میزان تعددنامزدها برای هر کرسی هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با بیان اینکه حداقل ۳۰ نفر برای هر کرسی مجلس در استان گیلان در حال رقابت هستند؛ شاهد رقابتی‌ترین انتخابات مجلس ادوار به لحاظ میزان تعدد نامزدها برای هر کرسی هستیم.

جواد شفیعی‌ثابت گفت: پس از تائید صلاحیت مرحله اول هیات نظارت تا دوم بهمن ۴ نفر از تائید صلاحیت شدگان شامل ۳ نفر از حوزه انتخابیه رشت و خمام و یکنفر از رودسر و املش انصراف خود را رسما به فرمانداری‌ها اعلام کرده اند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان بیان کرد: با تائید ۳۹ نفر از سوی شورای محترم نگهبان و ابلاغ در تاریخ اول بهمن مجموع رقابت کنندگان فعلی با احتساب ۴ نفر انصرافی به تعداد ۳۹۳ نفر رسیده است که یکنفر درخواست انتقال حوزه انتخابیه از رودسر و املش به تهران داشته که هنوز مورد موافقت هیات اجرایی مقصد قرار نگرفته است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با توجه به شایعات و خبرسازی‌های کذب برخی رسانه ضمن تکذیب حضور یا تغییر حوزه انتخابیه برخی نامزدها اعلام کرد: تاکنون در سامانه ستاد انتخابات فقط دو تقاضا ثبت شده است و مراحل بررسی و اعلام نظر هیات نظارت پس از بررسی مجدد بند ۶ ماده ۳۱ درباره‌عدم سوشهرت در حوزه انتخابیه مقصد نتایج اعلام میگردد.

دبیر ستاد انتخابات استان گیلان گفت: در حال حاضر برای هر کرسی مجلس در استان گیلان حداقل ۳۰ نفر به رقابت می‌پردازند که رقابتی‌ترین انتخابات تمام ادوار به لحاظ تعدد نامزدها می‌باشد و با اعلام اسامی جدید تائید شدگان از سوی شورای محترم نگهبان در تمامی ۱۱ حوزه انتخابیه استان فضای کاملا رقابتی مشهود بوده و هم جناح‌های سیاسی و سلایق و دیدگاه‌های مختلف مدیریتی و تحولی قابل مشاهده و استناد است.

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات استان بیان کرد: تا ۲۰ بهمن ماه این فرصت قانونی همچنان برای شورای محترم نگهبان برابر قانون وجود دارد که به تائید داوطلبین جدید اقدام یاعدم احراز صلاحیت برهی تائید شدگان قبلی را ابلاغ نماید و کسانیکه اعتراض خود را ثبت کردند همچنان تا این مدت پیگیری لازم را می‌توانند به عمل آورند.

جدول توزیع تعداد تائید شدگان جدید به تفکیک ۱۱ حوزه انتخابیه به شرح نمودار زیر است: