مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات استان گیلان با حضور رئیس سازمان تبلیغات کشور برگزار شد و حجت‌الاسلام نجفی گیلانی به عنوان رئیس سازمان تبلیغات گیلان معرفی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه فضیلت خادمی جهاد تبیین در سازمان تبلیغات گیلان امروز به فرد دیگری می‌رسد، اظهار کرد: امیدواریم حجت‌الاسلام نجفی نیروی جوانی که خادم گیلان می‌شود با استفاده از ظرفیت گیلان و کمک مردم گیلان در این جهاد عظیم یک گام پیش رود.

وی با بیان اینکه حمایت و همراهی مردم و مسؤولان استانی موجب روشنگری و پیشتازی گیلان در سازمان تبلیغات شود، گفت: حضرت امام می‌فرمود که فقیه باید نبض تحولات زمان را در دست داشته باشد بنابراین تقویت اتاق فکر برای عملیات‌های جهاد تبیین بسیار با اهمیت است.

رئیس سازمان تبلیغات کشور با اذعان به حمایت تهران از سازمان تبلیغات استان گیلان به دلیل اهمیت این استان تصریح کرد: در مسیر نیل به قله‌های بلند و مرتفعی که حق گیلان است حمایت‌های لازم را خواهیم داشت و این قدم‌های رو به جلو و پیشِ رو اگر با حمایت مردم و مسؤولان همراه باشد پیشرو هم خواهد بود و این پیش قراولی توقع بیجایی نخواهد بود چرا که این استان عالمان بزرگی را در خود تربیت کرده است.

محمد علی نجفی گیلانی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلانی‌ها نخستین تشکیل دهنده حکومت شیعی در ایران بوده است، اظهار کرد: گیلان دلیرپرور و عالم‌پرور است و در دوران مشروطه و دفاع مقدس و نیز دفاع از حرم همیشه نقش‌آفرینی‌های درخشانی داشته است.

وی با تشکر از زحمات مدیرکل سابق سازمان تبلیغات استان گیلات گفت: امیدوارم که بتوانم در این استان خدمت کرده و خادم مردم در سازمان تبلیغات گیلان باشیم و اگر موفقیتی کسب شود حاصل زحمات مدیران قبلی نیز است.

رئیس سازمان تبلیغات گیلان با اشاره به نگاه فرهنگی رهبر انقلاب به مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی افزود: ما در سازمان تبلیغات به دنبال مهندسی فرهنگی هستیم، فعالیت فرهنگی باید متناسب با اقتضائات زیست بوم فرهنگی استان طراحی شود.

نجفی گیلانی با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی تک بعدی نیستند و پیچیده است، بیان کرد: اگر پیچیده به این موضوعات نگاه نکنیم نمی‌توانیم اقدام هوشمندانه داشته باشیم. این هوشمندانه بودن نیازمند نگاه جامع است.

سرباز تبلیغ خواهم بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه امثال بنده باید فقط استغفار داشته باشیم و تکریم معنا ندارد، اظهار کرد: وداعی نیست تازه سلامی است برای خدمت در سنگری دیگر و تا همیشه نوکر تبلیغ می‌مانم.

وی با تأکید بر فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ما به قله نزدیک شده‌ایم، گفت: ما وداع نداریم، سلامی به نهضت و مجاهدت داریم و اکنون زمان خدمت است و تاکنون هر اقدامی انجام دادیم، کم و ناقص بود و ناظر به مجاهدت میرزا کوچک جنگلی و امثال این بزرگان بود.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه سازمان تبلیغات مأموریت‌های بسیار بزرگی در آخرالزمان دارد، افزود: برای این نهضت تبلیغ به فکر پشتوانه باشید، این سازمان پر از ظرفیت مؤمنین است که برای اسلام زحمت می‌کشند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

مهدوی با اشاره به اقدامات سازمان تبلیغات گیلان در دوران کرونا که موجب شد گیلان بدرخشد، بیان کرد: با همکاری تشکل‌ها و هیئت‌های جهادی در دوران کرونا و پساکرونا و نهضت مواسات اتفاقات ارزشمندی در گیلان رخ داد.

وی با اذعان به اینکه همچنان سرباز نهضت تبلیغ است، تصریح کرد: شاید در طی این قریب به پنج سال خدمت نتوانسته باشم امانتی که به من سپرده شده را به نتیجه برسانم اما امید دارم که سرباز جدیدی که در سازمان تبلیغات خدمت می‌کند با کمک مؤمنین گیلان به خوبی خدمت کند.

به گزارش فارس، در انتهای این جلسه از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی تجلیل و طی حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نجفی گیلانی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان گیلان منصوب شد.

نجفی گیلانی، پیش از این مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام بود و از جمله سوابق مدیریتی وی «مدیرکل راهبری استان‌ها» و «رئیس مرکز پایش توانمندی و استعدادسنجی مدیران سازمان تبلیغات اسلامی کشور» است.

نجفی از نوادگان حضرات آیات یوسف نجفی جیلانی و محمدعلی انشایی بوده و سطوح عالی دروس حوزوی خود را نیز در قم و محضر آیات عظام محسن اراکی، احمد عابدی و مدنی گذرانده است.