ندای گیلان:نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: از باب عدالت آموزشی به استان گیلان ظلم شده است و حتی گردش پول در مراکز دانشگاهی گیلان کم است. ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مهندس جمشید رسایی، رئیس جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه جهاددانشگاهی […]

ندای گیلان:نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: از باب عدالت آموزشی به استان گیلان ظلم شده است و حتی گردش پول در مراکز دانشگاهی گیلان کم است.

ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مهندس جمشید رسایی، رئیس جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه جهاددانشگاهی ریشه در انقلاب دارد،اظهار کرد:مجموعه جهاددانشگاهی همواره به دلایل مختلفی مورد توجه است.

وی افزود:در حال حاضر مطلوبات جهاددانشگاهی با واقعیات کمی تفاوت دارد و در سال‌های اخیر نیز به رکود گرفتار شد و در بخش تجاری‌سازی و تولید انبوه محصولات خیلی موفق نبوده است که می‌تواند به دلیل انحصار بازار و یا عدم تقاضا باشد که تاکنون محقق نشده است اما جزو مجموعه‌هایی می‌باشد که انتظار می‌رود با ظرفیتی که دارد،حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه باشد.

ندیمی بیان کرد:البته در بخش درمان ناباروری عملکرد بسیار خوبی ارائه کرده است و همچنین با دارا بودن پژوهشکده محیط زیست می‌تواند پاسخگوی معضلات زیست‌محیطی و پسماند کشور و به ویژه در استان باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اینکه انتظار داریم جهاددانشگاهی پیش‌قراول عرصه‌های علمی و پژوهشی در کشور باشد، بیان کرد: از باب عدالت آموزشی به استان گیلان ظلم شده است و حتی گردش پول در مراکز دانشگاهی گیلان کم است که این موضوع را با آقای فرهادی هم در میان گذاشته‌ام که بنظر می‌رسد رتبه‌هایی که ما داریم تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی گیلان باید در شورای برنامه‌ریزی استان محور باشد و در بخش‌های مربوط به خود از نظر سوابق علمی حرفی برای گفتن داشته باشد؛ بنظر می‌رسد استان اهدافش را گم کرده چراکه در حقیقت استراتژی جدیدی نه در دوره دولت قبل و نه در دوره دولت جدید برای استان طراحی نشده و چیزی تحت عنوان طرح جدید از مقامات استانی نشنیده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس ادامه داد: استان باید اهداف خود را متمرکز بر روی مسائل گردشگری و زیست‌محیطی کند و در این راستا برنامه‌ها و طرح‌های نوینی ارائه دهد؛ جهاددانشگاهی استان با جایگاه مورد انتظار فاصله دارد، اما از نظر کمی در یک سال گذشته عملکرد مطلوبی ارائه داده است.

ندیمی افزود: جهاد گیلان در بحث گستره کار در برخی شهرستان‌ها حضور دارد اما در لاهیجان و سیاهکل هیچ فعالیتی ندارد؛ آماده هستیم در برخی زمینه‌ها بستر حضور جهاددانشگاهی در لاهیجان و سیاهکل را فراهم نماییم.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی باید برای تجاری‌سازی و تعامل با صنعت، اهداف بزرگتری داشته باشد، گفت: در حال حاضر علیرغم اینکه فعالین و نخبگان فعال در استان داریم، اما در سطح استانی و ملی جایگاه استان مشخص نیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون تدوین برنامه ششم توسعه کشور را در پیش داریم،بیان کرد: باید هر سازمانی اهداف ملی و استانی خود را مشخص کند و تا قبل از ارائه برنامه توسط دولت، پیشنهادات خود را اعلام کند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که معاونین جهاددانشگاهی استان گیلان نیز حضور داشتند، در ابتدا مهندس رسایی، رئیس جهاددانشگاهی گیلان گزارشی از عملکرد یکساله ارائه کرد و برخی اهداف و برنامه‌های سه سال آینده جهاددانشگاهی در استان گیلان را تشریح نمود.