نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه پسماند سراوان چالش استان بوده و باید به گفتمان ملی تبدیل شود، گفت: قبل از ویلاسازی در گیلان اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آیت الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه در نشست با جمعی از شوراهای شهر تابع رشت، اظهار کرد: مسئله آب کشاورزی یکی از چالش‌های مهم استان گیلان است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: برای کشت مزارع گیلان بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب نیاز است که باید برای تأمین آن چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مدیریت منابع آبی بسیار مهم و حیاتی است، گفت: چالش آب در گیلان و کشور به یک بحران تبدیل شده و هر سال هم این مسئله حساس‌تر می‌شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به خصیصه‌های ارزشمند نظام اسلامی در ابعاد مختلف، بیان کرد: هیچ کشوری همانند ایران اسلامی دشمن ندارد و دشمنان شبانه روز در صدد ضربه زدن به این نظام هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان با اعتقادات و باورهای اسلامی مشکل دارد، افزود: تحریم‌هایی که در چهل و اندی سال به ایران اسلامی تحمیل شده در یک قرن اخیر به هیچ کشوری وارد نیامده است.

امام جمعه رشت با اشاره به فشار تحریمی و ضربه فنی شدن اروپا، اضافه کرد: تحریم سوخت از روسیه به اروپا منجر به فلج شدن آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قدرت ایمانی مردم ایران را از تحریم‌ها سربلند کرد، ادامه داد: اگر یکی از این تحریم‌هایی که به ایران روا شده علیه کشورهای اروپایی اعمال می‌شد هیچ اثری از آنها باقی نمی‌ماند.

روحیه خودباوری مرز مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌ها است

وی با اشاره به موفقیت ایران اسلامی از تحریم‌های ظالمانه دشمن، افزود: قدرت پایداری و مقاومت ملت ایران در مقابل تحریم‌ها نشأت گرفته از روحیه خودباوری، ایمان و تقوای الهی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دستاوردهای نظام اسلامی در بخش‌های مختلف را کم نظیر برشمرد و بیان کرد: عدم اطلاع رسانی از دستاوردهای نظام و بی خبری مردم از پیشرفت‌های کشور در بخش‌های مختلف یک ضعف بزرگ است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه رشد ایران در عرصه‌های مختلف دشمن را عصبانی کرده است، گفت: تاخت و تاز دشمن علیه نظام اسلامی نشان دهنده رشد و موفقیت ایرانِ قوی است.

وی با اشاره به آیه یاَس خوانی برخی افراد، افزود: برخی خواص به موفقیت‌ها و توانمندی‌های داخلی ایمان ندارند و رستگاری را در وابستگی می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود ۳۰ هزار بانوی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور، اضافه کرد: آمار نخبگانی ایران بعد از انقلاب اسلامی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آسیای میانه بستر مناسبی برای صادرات مرکبات و تولیدات کشاورزی است، گفت: از فضای صادرات اقتصاد محور به دست آمده در آسیای میانه و اوراسیا باید بهترین بهره را گرفت.

عملکرد برخی شوراها ضعیف است

وی با اشاره به نقش مهم شوراهای اسلامی در بخش‌های مختلف، افزود: شوراهای اسلامی نماینده بین مردم و مسئولان هستند و در پیگیری امورات نقش بسیاری ایفا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی شوراهای اسلامی در استان، بیان کرد: برخی شوراهای اسلامی مردم را معطل خود کرده‌اند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه وضعیت برخی شهرهای گیلان رنج آور است، گفت: مردم شایستگی داشتن یک شهر خوب و توسعه محور را دارند.

وی با انتقاد از ورودی نامناسب شهر رشت، افزود: ورودی شهر رشت سیمای روستایی دارد و برازنده رشتوندان متمدن و اصیل نیست.

امام جمعه رشت با تاکید بر وفاق و همدلی بین شوراهای اسلامی، تصریح کرد: ایجاد وفاق و همدلی برای خدمت رسانی به مردم باید سرلوحه کار شوراها قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه عده‌ای همه چیز را به اعتبارات و بودجه گره می‌زنند، اضافه کرد: برای داشتن شهری آباد فقط بودجه و اعتبار مهم نیست بلکه باید با مدیریت، ایده پردازی و خلاقیت همراه باشد.

اقدامات کمرنگ در حوزه پسماند رشت

وی، پسماند رشت را چالش اصلی گیلان برشمرد و افزود: حل پسماند سراوان باید به گفتمان ملی تبدیل شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اقدامات کم رنگ در حوزه پسماند سراوان رشت، بیان کرد: معضل پسماند و ورود شیرابه‌های آن به تالاب انزلی و دریا یک دغدغه زیست محیطی مهم است که باید جدی گرفته شود.

آیت الله فلاحتی، پسماند، آب، راه و برق را از چالش‌های مهم گیلان برشمرد، اضافه کرد: راه‌های دسترسی در مناطق دور افتاده استان گیلان وضعیت مناسبی ندارد.

وی با اشاره به مسئله کمبود اراضی در گیلان، افزود: جلوی ویلاسازی ها در استان گیلان گرفته شود و قبل از ساخت ویلا و ساختمان‌های بلندمرتبه اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.