فرماندار لاهیجان در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند گفت: این جشنواره می تواند از جنبه های گوناگون یک فرصت بسیار مناسب برای لاهیجان به حساب آید. به گزارش روابط عمومی  فرمانداری لاهیجان ، مهندس سید محمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان طی نشستی گفت: ‌ما برای فرهنگسازی به هنر نیاز داریم موضوعاتی همچون زباله […]

فرماندار لاهیجان در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند گفت: این جشنواره می تواند از جنبه های گوناگون یک فرصت بسیار مناسب برای لاهیجان به حساب آید.

به گزارش روابط عمومی  فرمانداری لاهیجان ، مهندس سید محمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان طی نشستی گفت: ‌ما برای فرهنگسازی به هنر نیاز داریم موضوعاتی همچون زباله وپسماند، شهرنشینی، فرهنگ دینی و اسلامی،حقوق شهروندی، آسیبهای اجتماعی، صرفه جویی در منابع، نگهداری اموال عمومی، حفاظت از محیط زیست نیاز به فرهنگ سازی داریم و هنر وسیله بسیار مناسبی برای این کار است.

وی در ادامه افزود: تاثیر مطلوب انتقال موضوعات اجتماعی و تاریخی از طریق سینما و تئاتر اثبات شده است،در فیلمهایی همچون امام علی(ع)،تنهاترین سردار،امام رضا(ع)و مختار نامه شخصیتها کاملا شفاف به مردم نشان داده شد به گونه ای که در ذهنها ماندگار شده است و تاثیر آن از کتاب بیشتر است .تئاتر شهروندی لاهیجان نیز یک فرصت بسیار مناسب است تا مقوله های مختلف را با زبان هنر به مردم معرفی کند.

احمدی در ادامه گفت:یکی دیگر از مزیتهای تئاتر خیابانی این است که همه اقشار جامعه می توانند از آن بهره ببرندو نیاز به تهیه بلیط ندارد و ناخودآگاه رهگذر را به خود جذب می کند و در او تاثیر می گذاردکه  این بسیار ارزشمند است.از دیگر جنبه های مثبت این حرکت فرهنگی ،تاثیر گذاری در جذب گردشگر و جذب سرمایه به شهرستان می باشد که این امر می تواند در رونق اقتصادی منطقه موثر بوده و همچنین در شناساندن  لاهیجان تاثیر گذار باشد.

فرماندارلاهیجان در پایان اضافه کرد:از همه دست اندرکارن این برنامه از جمله شورای شهر ،‌شهرداری ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان،هنرمندان،شورای تامین فرمانداری و…..که برای این رویداد بسیار ارزشمند تلاش کردند صمیمانه سپاسگزارم و بسیار خوشحالم که شروع کارم در این شهرستان مصادف شده است با این اتفاق خوب و امیدوارم  این جشنواره با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود