به منظور احیای فرهنگ طبخ غذاهای بومی و محلی، ترویج سبک زندگی درست و ایجاد حس رقابت سالم جشنواره غذاهای محلی در دانشگاه پیام نور لنگرود برگزار شد.

ایمان راحمی در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در لنگرود اظهار داشت: به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنگرود جشنواره غذاهای بومی محلی با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اهمیت به سلامتی شهروندان، به ویژه دانشجویان اعلام کرد و افزود: گیلان دارای تنوع غذایی بالایی نسبت به سایر استان هاست.

دبیر برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی گیلان گفت: این جشنواره 20 شرکت کننده داشت که همگی از دانشجویان دانشگاه پیام نور لنگرود بودند.

راحمی از خانم ها موسوی و کشتکار و اقای فلاح به عنوان داوران این جشنواره نام برد و خاطر نشان کرد: از بین شرکت کنندگان بر اساس کیفیت غذا و میزان استفاده از محصولات کشاورزی گیلان و سبزیهای معطر و بومی در غذاها سه نفر به عنوان برنده انتخاب شدند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد حس رقابت سالم، نشاط و تشویق دانشجویان به طبخ غذاهای بونی و محلی اعلام کرد.

سرپرست بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنگرود اذعان داشت: آگاهی بخشیدن به اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان برای استفاده غذاهای سالم و اجتناب از مصرف غذاهای رستورانی و فست فودها می تواند زمینه ساز ارتقاء شاخص سلامت جسمی و روحی دانشجویان و سایر اقشار جامعه باشد.

ایمان راحمی با اشاره به اینکه در این جشنواره 20 نوع غذای محلی گیلان طبخ شده است افزود:میرزاقاسمی، ترش تره، انواع ماهی، قوره مسما، سیر وابیج و… از جمله غذاهای این جشنواره بود.