رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از برگزاری نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مهدی پارسا پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف رسانه‌ای در گیلان قابلیت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌ای گیلان را شکوفا می‌کند.

وی از برگزاری نهمین دوره جشنواره ابوذر در گیلان خبر داد و افزود: جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ایستگاه نهم قرار گرفت و خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند در قالب‌ها و محورهای مختلف در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر برپایی نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، اضافه کرد: آثاری که از اول دی ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ آذرماه سال جاری در رسانه‌های مجوز دار منتشر شده باشد قابل پذیرش در جشنواره است.

پارسا، با بیان اینکه هر شرکت کننده می‌تواند در هر قالب ۵ اثر ارسال کند، گفت: این جشنواره در محورهای مهار تورم و رشد تولید، جهاد تبیین، پیوند رسانه در صنعت و تولید، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردها و خدمات بسیج و سپاه، امید آفرینی، جبهه مقاومت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، حجاب و عفاف و جمعیت و فرزند آوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن محورهای بومی، افزود: گیلان و تهدیدات آبی، جمعیت و راه‌های برون رفت از پیری جمعیت گردشگری و حفظ اراضی ملی، مهاجرپذیری و چالش تغییر کاربری‌های اراضی طبیعی، رسانه و چشم انداز زیست محیطی گیلان از رودخانه تا سراوان پنج محور بومی جشنواره ابوذر است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به ۱۱ قالب جشنواره نهم ابوذر در استان، بیان کرد: اصحاب خبر و رسانه می‌توانند در قالب‌های گزارش خبری، گزارش تحلیلی و تحقیقی، مصاحبه، تیتر، یادداشت و سرمقاله، عکس، اینفوگرافی، موشن گرافی، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست شرکت کنند.