لاهوتی گفت:جمع‌بندی آقای روحانی این بود که ۵۰ درصد کابینه به همین روال موجود به‌کار خود ادامه خواهد اما ۵۰ درصد از کابینه فعلی تغییر خواهد کرد.

به گزارش ندای گیلان،مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری نشست ظهر امروز فراکسیون مستقلین ولایی با رییس‌جمهوری اعلام کرد: این جلسه به‌منظور مشورت رییس‌جمهور با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی برای چیدمان کابینه دوازدهم برگزار شد، برخی از اعضای شورای مرکزی از جمله آقایان کاظم جلالی، بهروز نعمتی، محسن بیگلری، شهباز حسن‌پور، عبدالرضا عزیزی، رسول خضری، روح‌الله حضرت‌پور و محمدرضا منصوری حضور داشتند.

او گفت: در این جلسه اعضای فراکسیون نقطه‌نظرات خود را مطرح کرده و رییس‌جمهوری نیز دغدغه‌ها و مسائل مهمی را مورد تاکید قرار دادند و این درحالی بود که تشکیل این جلسه که به درخواست فراکسیون مستقلین ولایی برگزار شد، با استقبال آقای روحانی نیز روبرو شد و هدف ما این بود که هم مشورت بدهیم و هم نقطه‌نظرات آقای روحانی را جهت کمک به دولت در مسیر تشکیل کابینه دوازدهم بشنویم.

حساسیت مستقلین ولایی درمورد تقویت تیم اقتصادی دولت

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان نقطه‌نظرات خود را مطرح کرده و به‌ویژه درمورد تیم اقتصادی حساسیت‌هایی داشتند که افرادی قوی‌تر مشغول به کار شوند و آقای روحانی نیز بر این مهم تاکید داشتند.

لاهوتی تصریح کرد: رییس‌جمهوری درباره اهداف دولت دوازدهم تاکید داشت که برخی مسائل اقتصادی همچون ساماندهی نظام بانکی، بیکاری، ساماندهی وضعیت موسسات مالی و اعتباری، صیانت از محیط زیست، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، پیگیری سیاست اقتصاد مقاومتی مورد توجه خواهد بود. آقای روحانی همچنین بر اهمیت جذب سرمایه خارجی تاکید کرده و گفتند که علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری داخلی، باید توجه ویژه به موضوع سرمایه‌گذاری خارجی برای پیشبرد اهداف کلان اقتصادی کشور داشته باشیم.

توضیحات روحانی درباره دریافت تمامی مشورت‌های لازم در انعقاد قرارداد نفتی

او اضافه کرد: رییس‌جمهوری همچنین توضیحاتی درباره روند انعقاد قرارداد نفتی ارائه و تاکید کردند همه مشورت‌های لازم انجام شده و این‌طور نبوده که دولت به‌تنهایی تصمیم‌گیری کرده باشد و از همه صاحب‌نظرهای اقتصادی مشورت‌های لازم دریافت شده است.

تاکید روحانی بر تغییر ۵۰ درصد کابینه دوازدهم نسبت به دولت یازدهم

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از سخنان رییس‌جمهوری در این نشست اعلام کرد: جمع‌بندی آقای روحانی این بود که ۵۰ درصد کابینه به همین روال موجود به‌کار خود ادامه خواهد اما ۵۰ درصد از کابینه فعلی تغییر خواهد کرد.

تاکید روحانی بر حضور پررنگ‌تر زنان در کابینه دوازدهم

او با اشاره به طرح مطالبه شهروندان و رای‌دهندگان درمورد استفاده از جوانان و زنان در کابینه یادآور شد: آقای روحانی در این جلسه بر حضور زنان در کابینه تاکید کرده و گفتند که حتماً زنان حضوری پررنگ‌تر در کابینه بعدی خواهد بود و بیش از کابینه فعلی مورد استفاد قرار می‌گیرند.