اصغریان گفت:گیلان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار رتبه سوم کشور را دارد و اخیراً 470 میلیارد تومان برای صنایع کوچک و بزرگ استان جذب شده است.

به گزارش ندای گیلان،محمدحسین اصغریان شب گذشته در برنامه در مسیر توسعه گیلان با اشاره به واحدهای تولیدی مشکل‌دار این استان اظهار کرد: گیلان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار رتبه سوم کشور را دارد و اخیراً 470 میلیارد تومان برای صنایع کوچک و بزرگ استان جذب شده است.

وی با بیان اینکه وام‌ها برای طرح‌های نیمه‌تمام بالای 60 درصد پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال 90 قیمت دلار حدود 3 هزار و 500 تا 600 تومان شد و ارزش نقدینگی کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان درباره استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای واحدهای صنعتی استان گفت: در سال 94 و 95 مبلغ 302 میلیون یورو برای طرح‌های صنعتی استان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی تحریم‌ها را در ایجاد مشکلات واحدهای تولیدی بی‌تاثیر ندانست و خاطرنشان کرد: واحدها در رکود بودند و اگر چه اکنون خروج از رکود به تدریج در حال انجام است اما بسیاری از واحدهای تولیدی عنوان کردند که هنوز نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند و رکود همچنان وجود دارد.

اصغریان بیشترین مشکل واحدهای تولیدی گیلان را نقدینگی دانست و یادآور شد: واردات، تبعات مالی، عدم ثبات قوانین و مقررات که زود به زود تغییر می‌کند و سنگینی عوارض از جمله مشکلات واحدها است.

وی مشکلات مدیریتی برخی واحدها را بی‌تاثیر ندانست و خاطرنشان کرد: مواردهای مذکور موجب عدم فعالیت برخی واحدهای تولیدی در استان شده است.