رئیس شورای شهر رشت گفت: از اینکه جامعه به این تفکر رسیده که به جوانان و اندیشه های آنان اعتماد می کند خوشحال هستم.

به گزارش ندای گیلان؛رئیس شورای اسلامی شهر رشت همزمان با نخستین روز مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید در جمع مربیان و دانش آموزان هنرستان شهید چمران رشت حضور یافت.
سید امیر حسین علوی در ابتدا با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه بشر برای رسیدن به پیشرفت مراحل فراوانی را طی کرده است اظهار کرد: بنده نیز در گذشته در همین مدارس بعنوان دانش آموز در این صف ها می ایستادیم و اندیشه های فراوان و دغدغه هایی در خصوص چگونه گذراندن سال تحصیلی و… داشتم.
وی با بیان اینکه یادآوری روزهای تحصیل برایمان شیرین است تصریح کرد: قطعا این گذر زمان برای دانش آموزان امروز هم اتفاق می افتاد و در آینده با حضور در دانشگاهها و محیط کار آینده کشور را خواهند ساخت.
علوی با اذعان به اینکه در هنرستان شهید چمران علم و آموزش عملی همزمان ارائه می شود بیان کرد: بشر در هر دوره با یک تکامل روبه رو است و این تکامل در دوران دانش آموزی نیز اتفاق خواهد افتاد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: بسیاری از افراد بنده را بعنوان جوانترین رئیس شورای شهر در کشور معرفی می‌کنند و از این باب که جامعه به این تفکر رسیده که به جوانان و اندیشه های آنان اعتماد می کند خوشحال هستم.
علوی با بیان اینکه باید قدردان رشادتهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم باشیم گفت: امروزه اگر با این امنیت و آسایش خاطر مشغول تحصیل،تدریس و …هستیم به واسطه جان‌فشانی های دلیر مردانی است که در همین مدرسه ها تحصیل کردند و این مدارس نقش سنگر برای تربیت سنگرسازان آینده را دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت بزرگترین رسالت دانش آموزان را تحصیل علم و دانش دانست و تصریح کرد: از بین دانش آموزان امروزی باید چهره های نخبه و پرفسور سمیعی های آینده… برای خدمت به جامعه پرورش پیدا کنند و این سرزمین به آینده سازان خود نیاز دارد.
علوی با بیان اینکه دانش آموزان باید از ظرفیتهای امروزه دنیای ارتباطات استفاده کنند گفت: قطعا در آینده از چهره های امروزی یاد خواهد شد و امیدوارم در عرصه ها و میادین واقعی کار و عمل شاهد حضور تاثیر گذار دانش آموزان این شهر باشیم.
در ادامه این مراسم مدیر هنرستان شهید چمران رشت با تقدیر از حضور ریاست شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم افزود: هنرستان شهید چمران همواره از همراهی و حمایتهای امیرحسین علوی ریاست شورای رشت بهره مند بوده است.
یوسف غلامی افزود: امیدوارم با تداوم این همکاریها شاهد اتفاقات خوبی برای آینده سازان شهر باشیم.