وزیر کشور گفت:جابجایی استانداران بر اساس ارزیابی عملکرد و تقاضایی که از سوی برخی از استانداران وجود دارد، صورت می‌گیرد.

به گزارش ندای گیلان،عبدالرضا رحمانی فضلی امروز دوشنبه در بدو ورود به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه‌وجود نگاه‌توسعه‌ای برای استانداران امری‌ضروری و مهم است،گفت: تمامی‌استانداران باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و پیگیری کنند.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما برای انتخاب استانداران چیست، اظهار داشت:  بر اساس ارزیابی‌هایی که داریم و تقاضایی که از سوی برخی از استانداران وجود دارد دست به جابجایی‌هایی زده ایم، برخی نیز 4 سال تجربه مدیریت در مقام استانداری دارند که جابجایی آنها برای‌شان باعث کسب تجارب جدید خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه معیارهای ما برای انتخاب استانداران همان معیارهای مدنظر در دولت یازدهم است، گفت: استانداران باید برنامه های دولت را قبول داشته باشند و پیگیری کنند.

وزیر کشور افزود: استانداران باید اهل تعامل و همکاری و پتانسیل ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها را داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وجود نگاه توسعه‌ای در میان استانداران بسیار مهم و ضروری است، گفت: امیدواریم با تغییراتی که در استان ها صورت می‌گیرد تجارب جدیدی هم به دست آورند تا بتوانند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

وزیر کشور افزود: استان هرمزگان جزو استان‌های پرظرفیت کشور است و در این چهار سال گام‌های بلندی در استان برداشته شده است که امیدواریم با توجه به تجربه های گذشته و تجربه های استاندار جدید در استان‌های دیگر و ترکیب این تجربه ها از ظرفیت های استان استفاده شود.

دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس

وزیر کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: نماینده ولی فقیه در هرمزگان در سال‌های گذشته نقش مهمی در ایجاد هماهنگی میان مسئولان استان داشته است.

رحمانی فضلی افزود: نمایندگان هرمزگان در مجلس‌شورای اسلامی نیز نسبت به قبل با مجموعه دولت هماهنگی بیشتری دارند و امیدواریم با این هماهنگی ها فرصت خدمت بیشتر به مردم فراهم شود.

وی گفت: فریدون همتی استاندار جدید هرمزگان نیز با تجربه اجرایی و قانون گذاری وظیفه ایجاد هماهنگی میان مسئولان، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس  دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس نیز گفت: نماینده ولی فقیه در استان همواره از مسئولان اجرایی دولت حمایت کرده است.

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: استاندار سابق هرمزگان ارتباط خوب و سازنده‌ای با مجموعه روحانیت استان داشته است و امیدواریم استاندار جدید این راه را ادامه دهد.

وی با اشاره به ضرورت‌وحدت میان مسئولان‌گفت: پیشرفت و تحقق برنامه‌های دولت نیازمند هماهنگی و وحدت میان مسئولان است.