مدیر کل اوقاف گیلان گفت: واقف آستانه ای با وقف یک خانه به مساحت ۱۸۱ متر مربع هفتمین وقف امسال در استان گیلان را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به ثبت هفتمین وقف استان گیلان در سال جاری، اظهار کرد: این وقف توسط فرد شهروند اهل آستانه اشرفیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه این دومین وقف شهرستان آستانه اشرفیه در امسال است، گفت: «خیرالنساء آهوروش» واقف آستانه‌ای یک خانه به مساحت ۱۸۱ متر مربع به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در آستانه اشرفیه وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به نیت واقف، افزود: این وقف با نیت صرف هزینه‌های امور قرآنی، هزینه‌های جاری بقعه سیدمحمد (س) آخوند مزار، روضه حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) تعیین شده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به راه اندازی دفاتر مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه و برخی فرمانداری‌های استان، گفت: کارشناسان ادارات اوقاف و امور خیریه با مشاوره به نیکوکاران، وظیفه جهت دهی به نیات واقفان را به سمت نیازهای روز جامعه دارند.

وی با تاکید بر اینکه اداره اوقاف به دنبال تولی گری نیست، اظهار کرد: واقفان و نیکوکاران می‌توانند هر کسی را که شرایط قانونی و شرعی تولیت وقف را دارد متولی موقوفه خود قرار دهند.