مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از ثبت بیش از ۸۲۵ فعالیت در سامانه سجا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ پایگاه اوقات فراغت کانون‌های مساجد ۸۲۵ فعالیت تابستانه خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کرده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد با تاکید بر غنی‌سازی اوقات فراغت و نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق این مهم گفت: استفاده بهینه از اوقات فراغت موجب توانمندسازی جوانان و نوجوانان می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اوقات فراغت را فرصتی مناسب جهت تقویت بنیه‌های اعتقادی، مذهبی، علمی و فرهنگی دانش‌آموزان دانست و گفت: باید از فرصت حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در کانون‌های مساجد استفاده کرده و با برنامه‌های جذاب و مفرح و بهر‌ه‌گیری از فضای معنوی مساجد برای آنان برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال ٥٠٠ پایگاه اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد استان برپا می‌شود گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد با هدف غنی‌سازی اوقات ارزشمند نوجوانان و جوانان، توانمندسازی اعضای کانون‌ها، ایجاد حلقه‌های انسجام در بین نوجوانان و جوانان جهت آشنایی و تشریک مساعی اجرای برنامه‌های مختلف در طول سال و شناسایی افراد مستعد و متخصص جهت جذب به عنوان اعضای فعال کانون‌ها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به اینکه آموزش‌ قرآن و احکام در صدر برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان است افزود: برپایی کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد است.

وی با اشاره به همکاری ٨٥٠ مربی با بیش از هزار و ٢٥٠ فعالیت در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اعلام کرد:  امسال برای بیش‌ از ٣٢ هزار و ٥٠٠ نفر در مقاطع سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان جهت شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان گیلان پیش‌بینی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از ثبت بیش از ۸۲۵ فعالیت در سامانه سجا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ پایگاه اوقات فراغت کانون‌های مساجد ۸۲۵ فعالیت تابستانه خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کرده‌اند.

وی با اشاره به محورهای ۱۰ گانه اوقات فراغت تصریح کرد: تامین و آموزش محتوا بر مبنای  قرآن وعترت، آموزش و توانمندسازی افراد در مسائل فرهنگی و اجتماعی، رسانه و فضای مجازی، کتاب وکتابخوانی، فعالیت‌های اجتماعی و جهادی و خیریه، هنرآموزی و هنرورزی، اجرای مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی، نمایشگاه های قرآنی، فرهنگی، هنری، برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی و برخورداری از تسهیلات رفاهی در امور ورزشی و تفریحی از محورهای برنامه‌های اوقات فراغت است.