مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز در پاسخ به اینکه چرا به همه یارانه بگیران یارانه معیشتی تعلق نمی‌گیرد، گفت: دامنه کسانی که یارانه بگیر هستند بسیار زیاد است و تعداد کمی از افراد از دریافت آن انصراف داده اند این درحالی است که برخی از آنها شرایط اقتصادی مناسبی دارند و در اصل نباید یارانه بگیرند.

به گزارش ندای گیلان،حسین فلاح نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه اغلب کسانی که از فرایند دریافت یارانه معیشتی حذف شده‌اند نسبت به عدم محاسبه درست گردش مالی خود گلایه دارند، اظهار کرد: بسیاری از این افراد کارپرداز یا مسئول خرید شرکت یا مجموعه‌ای هستند که ممکن است در طول روز مبالغ زیادی را در حساب خود جابه جا کنند.

وی توضیح داد: هرچند تراکنش مالی بالای حساب این افراد به خاطر درآمد بالای آنها نیست ولی هنوز ساز وکاری در وزارت تعاون برای رسیدگی به اعتراض این افراد تعریف نشده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با توجه به اینکه یارانه معیشتی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، اگر فرزندان خانواده‌ای یارانه خود را از والدین خود جدا نکرده باشند، مجموعه حقوق همه آنها به عنوان درآمد خانوار در نظر گرفته می‌شود و همین باعث می‌شود آنها از دریافت این یارانه معیشتی باز بمانند به همین دلیل فرزندان باید در اولین فرصت یارانه خود را از والدین خود جدا کنند.

این مسئول توضیح داد: به نظر می‌رسد مسئولان خرید شرکت‌ها هم باید برای تراکنش مالی محل فعالیت خود حسابی به نام شرکت باز کنند تا جایه جایی پول از طریق حساب آنها صورت نگیرد تا بتوانند بعد از پنج الی شش ماه مجددا برای دریافت یارانه معیشتی خود بر اساس تراکنش واقعی حساب خود اقدام کنند.

فلاح نژاد با اشاره به  اینکه امکان بررسی حساب‌های شخصی کسانی که نسبت به عدم دریافت یارانه معیشتی خود اعتراض دارند وجود دارد، گفت: اگر فرد اعتراضی دارد می تواند اعتراض خود را در سامانه حمایت ثبت کند و بعد از ۲۰ روز نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا به همه یارانه بگیران یارانه معیشتی تعلق نمی گیرد، گفت: دامنه کسانی که یارانه بگیر هستند بسیار زیاد است و تعداد کمی از افراد از دریافت آن انصراف داده اند این درحالی است که برخی از آنها شرایط اقتصادی مناسبی دارند و در اصل نباید یارانه بگیرند.

فلاح نژاد گفت: یارانه معیشتی را دولت بر اساس شرایط اقتصادی خانوار وایز می کند و این یارانه شامل جامعه هدف کوچکتری است.

isna