فرماندار آستانه‌اشرفیه گفت: تکریم استاد دکتر محمد معین ، تکریم علم و ارزش‌هاست

به گزارش نداي گيلان، رحیم حیدری زبان فارسی را کلید درب گنجینه فارسی و از پرکاربردترین علوم نام برد و افزود : استاد دکتر محمد معین نقش ارزنده‌ای در شناسایی زبان فارسی داشته است.

فرماندار آستانه اشرفيه بابیان اینکه هرچقدر برای افرادی چون محمد معین مراسم تکریم و بزرگداشت برگزار کنیم گامی در تبیین علم‌آموزی و الگویی برای نسل سوم و چهارم  برداشته‌ایم .

در ادامه این نشست مهین دخت معین  ضمن اظهار تأسف از رحلت قهرمانی چابک استاندار اسبق گیلان اظهار کرد : با توجه به سطح کمی و کیفی بزرگداشت معین در سال ۹۵ انتظار  آن است که امسال بتوانیم مراسم بهتری برگزار کنیم .

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی بابیان اینکه مراسم دکتر معین زمانی برگزار می‌شود که دانشگاه‌ها و استادان زبان فارسی در تعطیلات دانشگاهی به سر می‌برند خواستار توزیع زودتر دعوت‌نامه و چاپ پوستر در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها شد.

دختر استاد محمد معین هم‌چنین درباره ساخت فیلم داستانی دکتر محمد معین گفت: آنچه ما از فیلم‌های داستانی دیدیم و ساخته‌شده است نتوانسته است شخصیت واقعی  قهرمان داستان را بازگو کند و اگر فیلم به‌صورت مستند ساخته شود همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

در این نشست مسعود اصفهانی رئیس بنیاد نخبگان گیلان  درباره برنامه‌های بنیاد برای ایجاد پیوند علمی بین نسل گذشته و حال ، سید جواد زوار جلالی مسئول روابط بین‌المللی دانشگاه گیلان درباره برنامه دانشگاه گیلان و چاپ آثار معین ،  حسن طالب پور معاون فضای مجازی صداوسیمای گیلان درباره پوشش مراسم دکتر معین  از طریق صداوسیما و مصاحبه باشخصیت‌های علمی  و بازسازی فیلم دکتر محمد معین مطالبی بیان کردند.

در این نشست مقرر شد که مراسم بزرگداشت بین روزهای ۱۴ یا ۱۵ خرداد  در آستانه‌اشرفیه برگزار شود و از سخنرانانی هم چون حداد عادل ریال محمدجعفر یاحقی و .. دعوت به عمل آید.