درحالی در برخی از رسانه ها و شبکه های مجازی شایعاتی مبنی بر اینکه تفاوت مذهبی انگیزه قتل رومینا توسط پدر سنگدل وی بوده است مطرح می شود که این دختر تنها 14 سال سن داشته و ازدواج بین پیروان مذاهب اسلامی در بین مردم شریف تالش از دیرباز مرسوم است.

به گزارش ندای گیلان،صبح روز یکم خرداد دختری ۱۴ ساله دریکی از روستاهای تالش توسط پدرش به علت مخالفت با ازدواج او با مردی ۳۰ ساله با داس به قتل می‌رسد.

ضعف اطلاع‌رسانی منابع رسمی و عدم موضع‌گیری به‌موقع مسؤولین شهرستان موجب می‌شود تا در برخی رسانه‌ها به حدس و گمان و شایعات دامن زده و با گل‌آلود کردن فضا کشته شدن این دختر ۱۴ ساله را به مسائل مذهبی ربط بدهند.

اما اصل ماجرا این است که دختری ۱۴ ساله پس از مدت‌ها دوستی مخفیانه با مردی ۳۰ ساله اهل و ساکن شلفون ویزنه سرانجام با وی فرار می‌کند، پدرش پس از شکایت و با کمک نیروی انتظامی او را از شهرستان آستارا به خانه بازمی‌گرداند.

اما این پایان ماجرا نبوده و اصرار دختر برای ازدواج با این پسر ۳۰ ساله و عصبانیت پدر، باعث رقم خوردن این حادثه تلخ و کشته شدن دختری نوجوان توسط پدرش با داس در طویله می‌شود.

فرماندار تالش نیز  با تائید قتل این دختر توسط پدرش، شایعات مبنی بر وجود اختلافات مذهبی را قویاً تکذیب کرد.

سید عیسی مهدوی با اشاره به اینکه ازدواج اهل سنت و شیعه در منطقه تالش از دیرباز رایج است، افزود: خوشبختانه همه‌ساله شاهد ثبت ازدواج صدها زوج از خانواده‌های سنی و شیعه در تالش با یکدیگر هستیم.

وی با بیان اینکه سن پایین دختر و اختلاف ۱۶ ساله سنی دلیل مخالفت خانواده دختر برای ازدواج بوده است، گفت: برخلاف شایعه‌سازی‌ها این موضوع هیچ‌گونه ارتباطی به مسائل مذهبی ندارد و ناشی از بد سرپرستی خانواده می‌باشد.

پدر رومینا ۳۷ ساله و اهل روستای سفید سنگان لمیر در بخش حوبق تالش می‌باشد که به شغل خریدوفروش دام مشغول است.

منبع:فارس