نماینده لنگرود گفت:متاسفانه تولید کنندگان داخلی چه به لحاظ کیفی محصولات و چه به لحاظ ارزش مالی نتوانستند رضایت مردم را جلب کنند. امروز تاکید همه بخش ها و مقام معظم رهبری بر این است که تولیدکنندگان به سمت کیفی سازی محصولات داخلی با قیمت مناسب حرکت کنند.

به گزارش ندای گیلان،پرویز محمدنژاد، درباره تاثیر ممنوعیت واردات لوازم خانگی در بازار، بیان کرد: اصل در اقتصاد بر جایگزینی دلالت دارد. اگر شما نتوانید در داخل کشور یا منطقه خود مصرف کنندگان را راضی کنید و رضایت آنان را جلب نمایید، نمی توانید در حوزه صادرات نیز موفق عمل کنید و یکی از مشکلات اساسی این روز های کشور ما این است که تولید کنندگان داخلی ما نمی توانند رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه تولید کنندگان داخلی چه به لحاظ کیفی محصولات و چه به لحاظ ارزش مالی نتوانستند رضایت مردم را جلب کنند. امروز تاکید همه بخش ها و مقام معظم رهبری بر این است که تولیدکنندگان به سمت کیفی سازی محصولات داخلی با قیمت مناسب حرکت کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که کیفیت محصولات داخلی روبه رشد است و این نوید خوبی برای کشور می باشد. تولید کنندگان در تلاش هستند که هم بازار داخلی را اشباع کنند و هم رضایت متقاضیان خود را جلب نمایند. بدین ترتیب بستر لازم برای صادرات کالاها نیز فراهم خواهد شد.

محمدنژاد در پایان تاکید کرد: اینکه جلوی واردات لوازم خانگی گرفته شده به قانونی باز می گردد که قبلا مصوب شده است. بر اساس قانون، واردات کالاهایی که مشابه آنان در داخل تولید شده و می تواند نیاز کشور را تامین کند، ممنوع است. منطقی است تا همه از اجرای این قانون حمایت کنیم چراکه ورود کالاهای خارجی می تواند در نظام بازار اخلال ایجاد کرده و بر تولید محصولات داخلی اثر منفی بگذارد.

  • منبع خبر : ایسنا