استاندار گیلان با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های فعال تولیدی به افزایش اشتغال و ارز آوری برای استان منجر می شود، گفت: با توجه به اهمیت ایجاد زنجیره ارزش و توجه به آن، تولیدات صادرات محور گیلان را مورد حمایت قاطع قرار می‌دهیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی با حضور در شهر صنعتی رشت، از یک مجموعه شرکت تولیدی خوراک دام و طیور و آبزیان بازدید به عمل آورد و با مدیران و کارکنان این شرکت دیدار و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

اسدالله عباسی با اشاره به بازدیدهای میدانی صورت گرفته از شهر و شهرکهای صنعتی رشت و شرکت‌های فعال در آنها گفت: بر اساس سند توسعه استان گیلان و همچنین تحقق شعار سال، امروز از یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه تولید خوراک دام و طیور آبزیان بازدید کردیم تا ضمن شنیدن مشکلات مدیران این شرکت، راه‌حل‌های لازم برای حل این دغدغه‌ها را پیدا و سریعا اقدام کنیم.

وی با تأکید بر توجه واهتمام دولت سیزدهم به حمایت از طرح‌های توسعه و تولیدات محصولات صادرات محور بیان کرد: حمایت از چنین شرکت‌هایی که در حوزه دام و طیور فعالیت دارند سبب می‌شود تا زنجیره ارزش  افزایش پیدا کرده و در نتیجه کاهش هزینه، کنترل قیمت مرغ و دام طیور ایجاد و تمامی نیازهای داخلی تأمین شود.

استاندار گیلان افزایش تولید محصولات دام و طیور و آبزیان را برای کشور و این استان بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: محصولات، خوراک  و مواد دامی و طیوری که در این شرکت بسته بندی می‌شود، تقاضای بسیار زیاد برای صادرات به کشورهای منطقه همچون روسیه دارد که نشان دهنده اهمیت افزایش تولید چنین محصولاتی در استان گیلان را دارد.

عباسی ادامه داد: در راستای افزایش صادرات محصولات غیرنفتی، باید تولید محصولات دامی افزایش، از خام فروشی جلوگیری به عمل آورده و با بسته بندی لازم به کشورهای منطقه و هدف صادر شود.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه دام و طیور منجر به افزایش اشتغال و ارز آوری برای استان گیلان می‌شود، گفت: دولت برنامه ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان در خصوص اعطای تسهیلات و دیگر حمایت ها دارد و در این حوزه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و بازدید بنده از این شرکت هم در راستای همین امر بوده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به علمی و نوین بودن روش‌های تولید ماهیان گرم‌آبی و سرد آبی و همچنین خوراک مورد نیاز آنان برای تولید، بیان کرد: خوراک‌های آبزیان و محصولات گرم آبی و سرد آبی تولید شده در این مجموعه بسیار علمی و دقیق بوده و حتی خوراک دامی سبک برخی از دام‌ها  هم در این شرکت تولید و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت تولیدات صادرات محور و ایجاد زنجیره ارزش امروز از این شرکت بازدید کرده‌ایم، اضافه کرد: روزها و هفته‌های آینده از مجموعه‌هایی این چنینی بازدید خواهیم داشت و تحت حمایت قرار می‌دهیم.

استاندار گیلان درباره حمایت از شرکت‌هایی با تولیدات صادرات محور خاطر نشان کرد: این شرکت ها در ارائه تسهیلات و سایر بخش های مربوط به صادرات مورد حمایت قرار می گیرند، کارهایشان تسهیل می شود و رفع موانع تولید را به معنای واقعی انجام می‌دهیم.

عباسی ضمن بازدید از شرکت گیلک دانه نوید “تولیدی خوراک دام و طیور و آبزیان” در شهر صنعی رشت در گفت و گو با مدیران این شرکت در جریان دیگر فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت، این شرکت تولیدی یکی از واحدهای مهم در تکمیل  زنجیره ارزش طیور، دام و آبزیان به شمار می‌رود، نخستین مجموعه‌ای است که در کشور خوراک آبزیان تولید می‌کند و به سایر کشورها صادرات دارد.

گیلان یکی از قطب‌های تولید طیور در کشور است  از این‌رو وجود این شرکت، در راستای امنیت غذایی در قالب زنجیره و پایداری تولید بسیار حائز اهمیت است، با اخذ مجوز از سازمان جهادکشاورزی استان در راستای توسعه فعالیت‌های و افزایش حجم تولید اقداماتی از جمله طرح توسعه این شرکت در حال انجام است.

در زمان حاضر، ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت شرکت گیلک دانه نوید مشغول به فعالیت هستند که با احداث و راه‌اندازی طرح توسعه آن، این آمار به به ۴۰۰ نفر افزایش می‌یابد.