روحانی گفت:موضوعی که در جلسه سران قوا مطرح شد؛ مسائل منطقه و این مسئله بود که استکبار جهانی در پی بی ثباتی و اختلاف و ناامنی در منطقه است

به گزارش ندای گیلان،جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه شامگاه دوشنبه به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از برگزاری نشست سران سه قوه و گفت وگو درباره مسائل مهم کشور و تصمیم گیری درباره آن ها گفت: درباره برجام ، آمریکایی‌ها دنبال توطئه هستند، توطئه اصلی آن ها هم این است که مردم ما را راجع به آینده اقتصاد و پیشرفت کشور دچار تردید کنند. روحانی افزود: از طرف سران سه قوه از ملت ایران تشکر می کنم که مقاوم در برابر این توطئه ها ایستادند. وی گفت: در این زمینه هماهنگی های لازم برای تصمیمات آینده کشور میان سران سه قوه ایجاد شد.
تصمیم گیری برای حل معضلات اقتصادی کشور و رفع موانع سرمایه گذاری
دکتر روحانی ، مسائل اقتصادی را یکی دیگر از محورهای گفت وگو بیان کرد و افزود: در این جلسه همچنین به طور مفصل درباره رفع برخی معضلات اقتصادی به گونه ای که مردم کاملاً احساس امنیت بکنند و بدانند برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی‌آنان امنیت کامل در کشور وجود دارد، بحث شد. وی گفت: برای رفع موارد و موانع این سرمایه گذاری ها تصمیماتی گرفته شد. روحانی افزود: ساز و کاری پیش بینی کردیم که سرمایه گذاری ها به ویژه سرمایه های کارآفرینان خارج از کشور که می خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند بهتر جذب شود. وی گفت: البته این سرمایه گذاری ها در چارچوب قانون و مقررات است تا همه کسانی که می خواهند از فضای اقتصادی کشور بهره برداری کنند، بتوانند.
استکبار می خواهد ناامنی و تروریسم در منطقه باقی بماند
روحانی افزود: موضوع دیگری که در جلسه سران قوا مطرح شد؛ مسائل منطقه و این مسئله بود که استکبار جهانی در پی بی ثباتی و اختلاف و ناامنی در منطقه است. وی گفت: مسائل منطقه باید به وسیله کشورهای آن حل و فصل شود و برای این موضوع ساز و کارهای لازم وجود دارد. روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در برخی موارد موفقیت های خوبی در منطقه داشته است اما استکبار می خواهد ناامنی و تروریسم در منطقه باقی بماند. وی گفت: در حال عبور از معضل ناامنی و تروریسم در منطقه هستیم. رئیس جمهور افزود: کشورهای منطقه باید تلاش کنند تا از معضل تروریسم عبور کنند و این مسئله مضمحل شود و استکبار نتواند به اهداف خود برسد. وی گفت: استکبار جهانی در پی تغییر مرزها در منطقه نیز بود که تیر آن به سنگ خورده است. روحانی افزود: آنان برای فروش سلاح هایشان می خواهند اختلافات در منطقه باقی بماند. وی گفت: برای راهکارهای حل اختلاف ها در منطقه و مقابله با تروریسم، سران سه قوه هماهنگ هستند.
هماهنگی سران قوا مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است
روحانی افزود: موضوع دیگری نیز در جلسه سران سه قوه به توافق رسید که نشست های ما در زمان های منظم تر و کوتاه تری برگزار شود. وی گفت: معتقدم کشور در صورتی می تواند روند پیشرفت و تعالی را طی کند که همه دستگاه ها و نیروهای مسلح در کنار یکدیگر زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی متحد باشند و هماهنگی سران سه قوه در این زمینه بسیار تأثیرگذار و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.