نمایندگان مردم در مجلس بعنوان قانون گذار میتوانند در تقنین و نظارت بر حسن اجرای قوانین در کنار مسئولان محلی، دنبال کننده نیاز های زندگی شهری و روستایی مردم، خصوصا قشر توسعه طلب جوان باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در کنار ایجاد اشتغال توسط قوای دولتی، بخش های عمومی و خصوصی نیز می توانند به نوعی در بازار کار تاثیر داشته باشند و چرخه تولید اشتغال را به کمک نمایندگان مردم در پارلمان و مدیریت شهری و روستایی به چرخش دربیاورند.

یکی از این نهاد های عمومی، شهرداری ها و دهیاری ها هستند که با توسعه فضای تجاری و تفریحی شهری و روستایی می توانند نقش بسزایی در توسعه فضای تجاری و کسب کار و اشتغال آزاد را برای مشتاقان و متقاضیان ایجاد کنند.

کالبد شهرها و روستاها در طرح های هادی و تفصیلی نیازمند برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستند تا افق چشم انداز جمعیتی و زیست شهروندی در آن به خوبی پیش بینی شود تا تناسب پیشرفت زندگی ساکنان با تناسب پیشرفت اجرای طرح های عمرانی برابری داشته باشد و یکی مانع دیگری نباشد.

ایجاد اماکن و پاساژ و گذرهای تجاری در شهرها، اجرای طرح های گردشگری و تفریحی شهری و روستایی، بررسی و شناخت و توسعه ظرفیت های منطقه ای، بازگشایی مسیر و جاده های جدید و پیش بینی شده در طرح های عمرانی، بازنگری در طرح های تفصیلی و هادی متناسب با رشد و نیاز جمعیتی و بافت منطقه ای، جذب اعتبارات استانی و ملی و بهینه سازی اعتبارت داخلی، تغییرات محدود در طرح های گذشته برای حل مشکلات منطقه ای شهر و روستا از راهکار هایی است که مسئولان شهری و روستایی با کمک نمایندگان مجلس می توانند برای رونق زندگی مردم و رونق اشتغال انجام دهند.

نمایندگان مردم در مجلس بعنوان قانون گذار میتوانند در تقنین و نظارت بر حسن اجرای قوانین در کنار مسئولان محلی، دنبال کننده نیاز های زندگی شهری و روستایی مردم، خصوصا قشر توسعه طلب جوان باشند تا روز به روز روند روشن شدن چراغ های پیشرفت و جلب رضایت های مردمی سرعت بیشتری به خود بگیرد و سرمایه هایی که باید صرف رونق دیار مادری مان شود، سر از مناطق دیگری در نیاورد.