مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: توسعه کانون های تخصصی مساجد در اولویت برنامه های دبیرخانه مساجد استان قرار دارد.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم روز چهارشنبه در نشستی با امام جمعه آستارا به مناسبت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی در سال 71 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه با تربیت نوجوانان و جوانان مجاهد و متدین و تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توان در مقابل نقشه های دشمنان ایستادگی کرد ، ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد پایگاه های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.

وی افزود: این نهاد فرهنگی تلاش می کند که از ظرفیت متعالی مساجد باید برای هدایت و ارشاد جوانان در امور مختلف فرهنگی ، دینی و معرفتی استفاده کند.

حجت الاسلام پورابراهیم با تقدیر از امام جمعه بندر آستارا به خاطر حمایت های ویژه از کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان اضافه کرد: کارکرد مساجد در زمینه های توسعه فرهنگ مطالعه و ترویج رشته های مختلف قرآنی باید مد نظر مسوولان کانون ها قرار بگیرد.

امام جمعه بندر آستارا نیز در این نشست کانون های فرهنگی و هنری را پایگاه های مستحکم در مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: کانون های فرهنگی و هنری ظرفیت و پتانسیل بالقوه ای دارند که باید با جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، آنان را در مقابله توطئه های دشمنان بیمه کنیم.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با بیان اینکه بندر آستارا یک شهر مرزی است و در تیر راس تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد، افزود: با برنامه ریزی اصولی و کارشناسی، باید در زمینه جذب جوانان و نیز استفاده از تخصص آنها همت شود.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان پس از اتمام این نشست از دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بندر آستارا و کانون فرهنگی و هنری شهدای گمنام مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) بازدید کرد.

700 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان گیلان فعالیت می کنند که از این تعداد سهم شهرستان آستارا 40 کانون فرهنگی و هنری است