دبیر ستاد مبارزه با کرونا منطقه آزاد انزلی از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین اهالی این منطقه خبر داد و گفت: پروانه بهره‌برداری ۸ واحد تولیدی جهت تأمین ملزومات بهداشتی تغییر کرد.

به گزارش ندای گیلان،مهدی کوچکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه آزاد انزلی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد با مدیران منطقه آزاد انزلی و بخش خصوصی اقدامات مختلفی نظیر ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی برای تأمین و تولید کالاهای مورد نیاز شبکه درمانی و عموم مردم، کمک به مراکز درمانی و اطلاع رسانی و نظارت مستمر را انجام دادیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ملزومات بهداشتی مورد نیاز در این منطقه تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار می‌گیرد بیان کرد: علاوه بر تولید محصولات بهداشتی اقلامی را نیز وارد می‌کنیم و فرآیند اطلاع رسانی و تب سنجی در نقاط مختلف منطقه آزاد انزلی از جمله ساختمان اداری، معاونت بندری و درهای ووردی فاز تجارت و گردشگری انجام می‌شود.

کوچکی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به سرمایه گذاران جهت تامین کالاهای مورد نیاز برای تهیه اقلام و ملزومات بهداشتی در این منطقه تصریح کرد: علاوه بر بخشودگی ۲ ماهه مطالبات و اجاره بها، مجوز فعالیت اقتصادی و پروانه‌های بهره‌برداری و ضمانت‌نامه‌های بانکی نیز به‌مدت ۲ ماه تمدید شدند و پروانه تردد خودروهای پلاک منطقه و معافیت عوارض ورود تجهیزات پزشکی نیز اعمال شد.

وی افزود: آموزش و اطلاع رسانی روش‌های مقابله با ویروس کرونا، توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین اهالی منطقه آزاد انزلی، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و معابر و مناطق شلوغ و پر رفت و آمد، نظارت دائمی بر روند کار مراکز خدماتی مرتبط با تامین اقلام و مایحتاج عمومی مردم و خرید دستگاه سم‌پاش از دیگر اقدامات مسئولان منطقه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس است.

مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد انزلی از فعالیت‌های جهادی تولیدکنندگان این منطقه برای تامین مایحتاج بهداشتی کادر درمانی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی سازمان صمت استان گیلان، پروانه بهره‌برداری ۸ واحد تولیدی منطقه را تغییر دادیم تا ملزومات بهداشتی نظیر ماسک، ژل و لباس بیمارستانی را تولید کنند.

کوچکی با بیان اینکه به‌جهت رعایت نکات و دستورات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا تمام مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتی منطقه آزاد انزلی در این مدت تعطیل بودند و تنها فروشگاه‌های عرضه کننده مایحتاج ضروری مردم فعالیت دارند گفت: برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویردس کرونا و مقابله با این بیماری مسیرها و معابر پرتردد فاز تجارت و گردشگری و محیط‌های داخلی مجتمع‌های تجاری منطقه ضدعفونی می‌شوند.

وی اظهار داشت: در مجتمع بندری کاسپین نیز برای مقابله با ویروس کرونا از خدمات دولت الکترونیک بهره گرفتیم تا ترددها کاهش یابد و علاوه بر این کلیه کامیون‌های ورودی به محوطه گمرکی و بندری ضدعفونی شدند و اقدامات لازم جهت مقابله با گسترش کرونا ویروس نظیر بازرسی از انبارها را در دستور کار قرار دادیم.