مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه ۱۵۰ روستای صومعه سرا دارای طرح هادی مصوب هستند، گفت: شاخص برخورداری تهیه طرح هادی در روستاهای این شهرستان ۹۸ درصد است.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا،حامد دائمی در مراسم تکریم و معارفه مدیر بنیاد مسکن صومعه سرا اظهار کرد: در روستاها تهیه و اجرای طرح هادی، تأمین زمین روستاییان، صدور اسناد مالکیت، مقاوم سازی مسکن روستایی به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و متولی دیگری ندارد.

وی به خدمات چندین ساله بنیاد مسکن در عمران و آبادانی روستاها اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن یکی از نهادهایی است که بیشترین نقش را در عمران و توسعه روستاها در سطح کشور دارد.

دائمی با اشاره به اهمیت توسعه و عمران روستایی ادامه داد: توسعه روستایی در تمامی کشورهای در حال توسعه، موتور محرکه است و روستاهای کشور ما نیز از پتانسیل‌ها و امکانات بسیار قوی برخوردار هستند و قطعاً مسیر توسعه کشور از روستاها می‌گذرد.

وی یکی مهمترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در راستای عمران و آبادانی روستاها را اجرای طرح هادی عنوان کرد و افزود: ۱۴ پروژه با اعتباری حدود ۲۴۰ هزار میلیون ریال در گیلان در حال اجرا است.

دائمی با بیان اینکه از مجموع ۱۵۲ روستای صومعه سرا ۱۵۰ روستا دارای طرح هادی مصوب است، گفت: شاخص برخورداری تهیه طرح هادی در روستاهای شهرستان صومعه سرا ۹۸ درصد است.

اجرای طرح هادی در روستاها روند مهاجرت را معکوس می‌کند

«مهدی صفاتی» فرماندار صومعه سرا نیز در ادامه مراسم گفت: بنیاد مسکن در راستای حمایت روستاییان عزیز و جلوگیری از مهاجرت آنان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد را به منظور مقاوم سازی مسکن روستایی در نظر گرفته است که انتظار می‌رود روستاییان نیز برای حفظ جان خود و خانواده در برابر بلایای طبیعی از این تسهیلات استفاده کنند.

وی به مشکلات مردم روستاها در زمینه طرح‌های هادی اشاره کرد و افزود: ارائه راهکار قانونی در برطرف کردن مشکلات قانونی ساخت و ساز و تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی قطعاً روند مهاجرت را معکوس و موجب انگیزه و امید برای روستاییان می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات «اسماعیل صبور» قدردانی و «سید حسین محمدی» به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان صومعه سرا معرفی شد.