ندای گیلان:سیروس رضایتی در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک در این شهرستان با اشاره به تهیه شناسنامه خدمات قابل ارائه به صورت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی گیلان اظهار کرد: 100 دستگاه در حال تامین تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات دولت الکترونیک در استان هستند. وی به ماده شش ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیک […]

ندای گیلان:سیروس رضایتی در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک در این شهرستان با اشاره به تهیه شناسنامه خدمات قابل ارائه به صورت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی گیلان اظهار کرد: 100 دستگاه در حال تامین تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات دولت الکترونیک در استان هستند.

وی به ماده شش ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیک مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: دولت الکترونیک در راستای سیاست‌های کلی نظام اداری و اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری و برنامه پنجم توسعه کشور انجام می‌شود.

رضایتی اجرای دولت الکترونیک را با هدف چابک‌سازی، کاهش زمان و هزینه خدمات اداری خواند و تصریح کرد: شفاف‌سازی و مبارزه با فساد اداری از جمله اهداف اجرای دولت الکترونیک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با تاکید بر سامانه رسیدگی به شکایت‌های الکترونیکی، بیان کرد: اتصال تمام دستگاه‌های اجرایی و کسب و کار وابسته به شبکه ملی اطلاعات از برنامه‌ها و اقدام‌های اجرایی توسعه دولت الکترونیک است.

این مسئول خواستار تدوین و اجرای نظام پایش شاخص‌های توسعه‌ای فاوا در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی شد و گفت: تعرفه‌گذاری خدمات الکترونیک دستگاه‌ها و ایجاد سازوکار اپراتوری خدمات الکترونیک از جمله اقدام‌های اجرایی توسعه دولت الکترونیک است.

رضایتی نظام اداری برای توسعه کشور را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تکنولوژی موجب تغییر مدل می‌شود و حتی در انتخابات، آموزش، مالیات و امور اداری تاثیرگذار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه دستگاه‌ها خدمات را باید از راه دور ارائه کنند، یادآور شد: اکنون حجم بسیاری از مبادلات اقتصادی در فضای مجازی انجام می‌شود و فناوری این امکانات را به وجود آورده است.

وی از ارائه خدمات اینترنت پر سرعت در 880 روستای گیلان خبر داد و اظهار کرد: تا پایان امسال 500 روستای استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند می‌شوند.