معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت:کشاورزان گیلانی برای جبران خسارت‌های احتمالی محصولاتشان، شتاب کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تا کنون ۱۹ هزار نفر در استان برای خرید بیمه نامه محصولات کشاورزی خود اقدام کرده اند گفت: بیمه محصولات کشاورزی در گیلان تا پایان بهمن ماه تمدید شده است.
عبدالهی فر افزود: ۷۷ شرکت بیمه گذار و بانک کشاورزی آماده بیمه محصولات کشاورزی کشاورزان است.
وی با بیان اینکه مهلت بیمه پذیری محصولات باغی، تنه درختان و زراعت‌های پاییزه تا پایان بهمن ماه تمدید شده است اضافه کرد: شالیکاران، دامداران، چایکاران و باغداران برای برخورداری از بیمه زارعی، باغی و دامی می‌توانند برای بیمه محصولات خود به دفاتر خدمات بیمه‌ای در شهرستان‌های مختلف گیلان یا شعب اصلی بانک کشاورزی مراجعه کنند.
وی افزود: افرادی که برای نخستین بار برای بیمه گذاری اقدام می‌کنند باید کپی شناسنامه، کارت ملی، مدارک مربوط به زمین کشاورزی، چایکاری و سایر محصولات باغی، مدارک مربوط به دامداری برای دامداران یا زنبورداری برای زنبورداران را به همراه داشته باشند.
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان همچنین افزود: افرادی که سال‌های گذشته محصولات کشاورزی خود را بیمه کرده بودند نیازی به ارایه مدارک ندارند، چون مدارکشان در بیمه گذاری‌های سال قبل در دسترس است و فقط با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه‌ای یا شعب اصلی بانک کشاورزی درخواست شان را اعلام کنند.
گیلان ۳۱۴ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.
استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزاردارد.