نجفی در مراسم کلنک زنی مجتمع سیتادیوم رشت گفتبا سرمایه گذاری در این بخش به زودی زمینه را برای جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه فراهم می کند.

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی نجفی در مراسم  آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع تجاری وتفریحی شمال کشور در خمام  رشت اظهار داشت: گیلان جزء استان‌هایی است که 4 سال متوالی رتبه اول در فضای کسب و کار در کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول در هر دوره‌ای پیش از آغاز به کار دولت جدید سستی در بخش‌های مختلف دیده می‌شود، گفت: در استان گیلان در روزهای پایانی کار دولت یازدهم، فضای صنعت و تجارت استان را با تعامل بین مدیران و دستگاه‌های مختلف، فعال و پویا نگه داشتیم.

دکتر نجفی با اشاره به کاهش بیکاری در دولت یازدهم ابراز داشت: اشتغال یکی از معضلات و مسائل مهم مربوط به جوانان است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، در دولت یازدهم فضای کسب و کار مناسبی ایجاد شده و روبه پیشرفت است.

استاندار گیلان ادامه داد: برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه آن برنامه های مختلفی ارائه کردیم؛ بارها مدیران  ارشد کشوری را به استان دعوت کردیم و هفته آتی نیز سفر مهم دکتر نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان را در خصوص اشتغال خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: استان گیلان همواره در بخش تجاری، گردشگری، صنعت و سایر بخش‌ها قابلیت جذب و همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دارد.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار در پروژه مجتمع تجاری و تفریحی سیتادیوم بیان داشت: حضور سرمایه‌گذار در پروژه‌های خصوصی مسئله بسیار مهمی است و با توجه به این‌که این پروره قابلیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را دارد، سرمایه‌گذاران به‌طور جدی وارد عمل شوند.

استاندار گیلان تصریح کرد: تمام وقت ما در اختیار سرمایه گذاران است و از حضورشان استقبال می کنیم؛ سال 96 هم بر همین اساس گام برداشته ایم.

دکتر نجفی با تاکید بر سرعت عمل در انجام پروژه تجاری و تفریحی سیتادیوم گفت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برای جلوگیری از مشکلات احتمالی به‌صورت هفتگی گزارشی از عملکرد پروژه ارائه دهد تا در صورت نیاز از طریق صندوق و سایر منابع مشکلات را برطرف ساخته و باعث تشویق و جذب سایر سرمایه‌گذاران شویم.

دکتر نجفی هدف از اجرای پروژه مذکور را ایجاد فضایی صمیمی و پرنشاط برای سرگرمی مردم و فضایی امن برای مسافرین برشمرد و گفت : انشاء ا… با سرمایه گذاری در این بخش به زودی زمینه را برای جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه فراهم می کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تاخیر در بهره برداری راه آهن گیلان و برخی دیگر از پروژه ها ابراز داشت: گاهی افتتاح برخی از پروژه‌های دولتی به‌دلیل کمبود اعتبارات و یا کمبود مواد اولیه دچار تاخیر می‌شود و این به‌معنای فریب مردم نیست؛ همه کسانی که قول دادند با عشق قول دادند؛ ما به جد پای کار هستیم تا کاری به تعویق نیافتد.