توکلی گفت:تا پایان دولت یازدهم تمامی پنج شهرستان باقی مانده در استان گیلان به اینترنت نسل چهار دسترسی می یابند.

به گزارش ندای گیلان؛فرزاد توکلی در گفتگو یی، با اشاره به دسترسی ۱۱ شهرستان استان گیلان به اینترنت پرسرعت نسل چهارم، اظهار کرد: تا پایان دولت یازدهم تمامی پنج شهرستان باقی مانده در استان گیلان به اینترنت نسل چهار دسترسی می یابند.

وی افزود: همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، در مدت زمان یاد شده تمامی شهرهای استان  گیلان نیز از اینترنت نسل سوم برخوردار می شوند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان همچنین به رشد ۵.۸ درصدی تعداد کاربران اینترنت در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در سراسر استان از خدمات اینترنت بهره مند هستند.

توکلی در ادامه با اشاره به الزام اپراتورهای تلفن همراه در پوشش متوازن مناطق شهری و روستایی، تصریح کرد: در آینده نزدیک طرح پوشش متوازن ارتباطات در مناطق شهری و روستایی اجرایی می شود تا این مناطق به نسبت مساوی از خدمات آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه به بالای ۱۰۰ درصد در سطح استان رسیده، اعلام کرد: در این بخش با رشد ۳۳.۴۵ درصدی مواجه بوده ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه کارآفرینی بر بستر I.C.T نیز اشاره و اظهار کرد: در این راستا ۳۸ پروژه در قالب ۱۱ تفاهم نامه با سرمایه گذاری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در استان تصویب شده تا از این طریق بتوان گامی موثر برای توانمند سازی و تسهیل فضای کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برداشت.

mehr