معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:از همان لحظات اولیه شیوع بیماری گوارشی همراه با اسهال و استفراغ در آستارا که درصدی از اطفال و درصدی از بزرگسالان به آن مبتلا شده‌اند، تلاش‌ها در بیمارستان شهید دکتر بهشتی و مدیریت بهداشت و درمان شهرستان آستارا در این رابطه انجام شده است.

به گزارش ندای گیلان،دکتر سیدحسن میری، بعد از ظهر جمعه در جریان بازدید از بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از همان لحظات اولیه شیوع بیماری گوارشی همراه با اسهال و استفراغ در آستارا که درصدی از اطفال و درصدی از بزرگسالان به آن مبتلا شده‌اند، تلاش‌ها در بیمارستان شهید دکتر بهشتی و مدیریت بهداشت و درمان شهرستان آستارا در این رابطه انجام شده است.

وی به تشکیل کارگروه‌های بهداشتی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی ها انجام شده و آمادگی لازم برای طغیان احتمالی این بیماری وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه پیش بینی‌ها برای تأمین دارو، تجهیزات و تخت در این رابطه در شهرستان آستارا انجام شده است، افزود: هم اکنون بخش NICU در بیمارستان شهید بهشتی آستارا که افتتاح نشده بود، برای این منظور اختصاص یافته و ۱۰ تخت جدید نیز برای این بخش اضافه شده است.

دکتر میری، تصریح کرد: بیمارستان‌های همجوار، مراکز بهداشتی و درمانگاه‌های دیگر نیز در صورت نیاز برای بستری بیماران اقدام خواهند کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه بستری بیماران مبتلا به این بیماری گوارشی امروز نداشتیم، اظهار کرد: مردم با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند نقش مهمی را در این زمینه و کنترل این بیماری گوارشی داشته باشند./مهر