مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از تلاش در ایجاد رونق در واحدهای صنعتی راکد خبرداد.

به گزارش نداي گيلان، طهمورث لاهوتی‌اشکوری در جریان بازدید از زیرساخت‌های ناحیه صنعتی رضوانشهر با اشاره به پیشرفت 70 درصدی احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در ناحیه صنعتی سکام رضوانشهر گفت: فازهای عملیاتی در 9 هکتار از اراضی این ناحیه صنعتی اجرایی و تاکنون بیش از 4 هکتار زمین صنعتی آماده سرمایه گذاری، به متقاضیان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع 28 واحد صنعتی مستقر در ناحیه صنعتی سکام رضوانشهر 15 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 34 هزار میلیون ریال و با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 200 نفر هم اکنون در حال بهره برداری است.

لاهوتی با بیان تجهیز کامل زیرساخت های آب، برق، شبکه گاز رسانی، روشنایی معابر، محوطه‌سازی و سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی در این ناحیه صنعتی خاطرنشان کرد: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب صنعتی با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در این ناحیه صنعتی در حال احداث است.

وی در ادامه از تلاش در ایجاد رونق در واحدهای صنعتی راکد خبر داد و افزود: احیاء، ایجاد رونق، تکمیل و راه اندازی طرح های صنعتی کوچک و متوسط از اولویت برنامه های در دست اقدام شرکت شهرک های صنعتی گیلان است.

فرماندار شهرستان رضوانشهر نیز در ادامه این بازدید بر لزوم استفاده از نیروهای بومی و جوانان تحصیلکرده در راه اندازی و بهره برداری واحدهای صنعتی و اشتغالزا تأکید کرد.

عسکر حسنی پور با اشاره به جایگاه صنایع کوچک در تأمین بخش اعظمی از نیاز کشور به محصولات داخلی، خاطر نشان کرد: رشد صنایع کوچک مشکلاتی از قبیل بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد را به طرز صحیحی مدیریت می کند.

وی افزود: سازماندهی و کمک به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در راستای رقابتی شدن فعالیت این واحدها، شیوه ای مطمئن در بهبود ساختار صنعتی و حل مشکلات بیکاری در جامعه است.

گفتنی است مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان به همراهی فرماندار شهرستان رضوانشهر ضمن بازدید از زیرساخت های ناحیه صنعتی سکام رضوانشهر از یک واحد صنعتی قالیشویی با سرمایه گذاری 27 میلیارد ریال با ایجاد اشتغال مستقیم برای 15 نفر و یک واحد صنعتی تولید انواع کنسرو ماهی با اشتغال مستقیم برای 34 نفر و ظرفیت تولید سالانه 900 تن با سرمایه گذاری 52 میلیارد ریال بازدید کرد.