مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه‌های فرهنگی و هنری، گفت: تقاضا در مقوله‌های فرهنگی و هنری گیلان بیش از عرضه است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فیروز فاضلی اظهار کرد: در همه زمینه‌ها عاملیت انسانی با همه نیازهای خود و مقوله فرهنگی دو موضوع مهم هستند.

وی با تأکید بر اینکه در استان گیلان نگاه به مقوله‌های فرهنگی و هنری جزئی نیست، افزود: به همین دلیل است که می‌بینیم در حوزه هنری و فرهنگی گیلان اقدامات خوبی بر اساس نیازهای جامعه در بخش‌های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی و همچنین برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه ۲۸ نفر از استادان برجسته هنرهای تجسمی کشور گیلانی هستند، گفت: به رغم وجود محدودیت‌های اعتباری در بخش‌های فرهنگی و هنری استان گیلان مدیریت خوبی وجود داشته و شاهد برنامه‌های خوبی هستیم.

فاضلی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و هنری تقاضا در استان گیلان بیش از عرضه است، تصریح کرد: تالار مرکزی رشت اسفندماه سال گذشته در سفر ریاست جمهوری و با حضور وزیر ارشاد افتتاح شده اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است طی چهار ماهه گذشته تقاضاهای زیادی برای بهره برداری کامل از این تالار از سوی فعالان فرهنگی و هنری استان انجام شده که در سایر استان‌ها کمتر شاهد این میزان تقاضا هستیم.

وی با بیان اینکه در گیلان عموم برخوردها، برخورد اندیشه‌ها است، بیان کرد: از قدیم مردم گیلان به هوشمندی، دانایی، بصیرت و با فرهنگ بودن معروف بوده‌اند و اکثر والدین در این استان به دنبال تربیت فرهنگی فرزندان خود بوده و برای آنها الگوهای فرهنگی مدنظر می‌گیرند.

فاضلی با اشاره به اینکه بخش رسانه‌ای نیز توجه زیادی به برنامه‌های فرهنگی و هنری دارد، افزود: البته مطالبه و تقاضا نیز در حوزه فرهنگی و هنری استان گیلان بسیار زیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر حمایت از رسانه‌ها در این استان، گفت: تولید محتوا مهمترین اولویت ما در حوزه رسانه‌ای است.

وی در ادامه به برخی آمارها در حوزه رسانه‌ای استان گیلان و جایگاه آن در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: گیلان در مجموع رسانه‌ها در رتبه پنجم کشور، در مطبوعات مکتوب رتبه هفتم و در پایگاه‌های خبری نیز رتبه سوم کشور دارد.

فاضلی، سرعت انتقال اخبار در استان گیلان را کمتر از یک دقیقه عنوان کرد و ادامه داد: یکی از انتقاداتی که در این حوزه وجود دارد فعالیت تعداد رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی است که بنده معتقدم رسانه‌ای پویا و ماندگار خواهد بود که تولید محتوا داشته باشد.