تفاهم نامه ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی، دامی و شیلاتی در گیلان ظهر امروز به امضای استاندار گیلان و مدیر عامل شرکت شهر‌های کشاورزی کشور به امضاء رسید.

به گزارش ندای گیلان به نقل از استانداری گیلان،در راستای سیاست‌های توسعه‌ی امنیت غذایی کشور و به منظور استفاده از ظرفیت مناطق مستعد کشاورزی گیلان و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک استان تفام نامه‌ای ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی، دامی و شیلاتی ظهر امروز به امضای دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان و سیدنظام الدین سجادی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور رسید.

دکتر نجفی گفت : ستاد راهبری به منظور همکاری و کمک به شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران و متقاضیان واجد شرایط برای ایجاد واحدهای تولیدی در محل شهرک‌ها و کمک دستگاه های اجرایی در استانداری تشکیل می‌شود.

وی گفت : در این تفاهم نامه تأمین اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالعات امکان سنجی و طراحی شهرک‌ها، تأمین تسهیلات بانکی مورد نیاز (ریالی- ارزی)، صدور مجوزهای تأسیس و بهره‌برداری برای شهرک‌های مصوب و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی مورد نیاز بهره‌برداران ذیربط از تعهدات شرکت شهر‌ک‌های کشاورزی و کمک و ملزم نمودن دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان برای تأمین و تخصیص منابع آب، برق، گاز، تخصیص و واگذاری زمین به شرکت شهرک‌های کشاورزی برای اجرای ایجاد شهرک‌های مصوب در چارچوب قوانین مربوطه، کمک و ملزم نمودن دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان برای همکاری و معرفی مناطق مستعد و ارائه مستندات مورد نیاز به منظور تحقق و اجرای مفاد ماده از تعهدات استانداری گیلان است.

دکتر نجفی با استقبال از طرح ایجاد شهرک‌های کشاورزی در کشور گفت : استان گیلان می‌تواند به عنوان قطب کشاورزی کشور تأثیر بسزایی در شکل گیری و بهینه شدن این طرح‌ها داشته باشد،

استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی است، خاطر نشان کرد : اهمیت ایجاد شهرک‌های کشاورزی بر ما پوشیده نسیت و یقین داریم با توجه به نیروهای تحصیل کرده و مراکز تحقیقاتی قوی نتیجه خوبی خواهد داشت.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : برای گسترش، شکل گیری و توسعه صنعت کشاورزی در استان هیچ مانعی نمی‌بینیم .

وی ایجاد این شهرک‌ها در استان‌هایی نظیر گیلان را زودبازده عنوان کرد و گفت : این شهرکها علاوه بر بخشهای محصولات باغی و گلخانه ای  در بخش های مختلف همچون شیلات می توانند ایجاد شوند.