فیروز آیتی‌فیروزآبادی با بیان اینکه پزشکی قانونی گیلان با کمبود نیرو مواجه است، اظهار کرد: 50 پزشک همکاری و رابطه استخدامی دارند که نیمی از آنها با حوزه تشریح در ارتباط هستند.

ندای گیلان:فیروز آیتی‌فیروزآبادی با بیان اینکه پزشکی قانونی گیلان با کمبود نیرو مواجه است، اظهار کرد: 50 پزشک همکاری و رابطه استخدامی دارند که نیمی از آنها با حوزه تشریح در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود شدید اعتبارات مالی و عدم پرداخت دستمزدها در سال گذشته چهار پزشک خارج شدند، تصریح کرد: برخی مراکز پزشکی قانونی نیز تعطیل و فعالیت تعدادی تقلیل یافته است.

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان درباره راه‌اندازی دادپزشک افزود: راه‌اندازی دادپزشک موجب کاهش ورودی‌های بدون دلیل به پزشکی قانونی شده است.

وی گسترش طرح دادپزشک به شهرستان‌ها را از برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: هفت پزشک در طرح دادپزشک فعالیت دارند که جلوی ارجاع بی‌مورد گرفته شده است.

آیتی‌فیروزآبادی خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته حدود 2 هزار و 409 جواز دفن صادر و جلوی ارجاع بی‌مورد به پزشکی قانونی گرفته شده است.

وی میزان مرگ‌های طبیعی در سال گذشته را 375 مورد عنوان کرد و گفت: به دلیل فعالیت دادپزشک با کاهش 184 مورد مراجعات فوتی به پزشکی قانونی استان نسبت به سال 92 مواجه بودیم.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان تسریع در رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده به پزشکی قانونی را از دیگر مزایای طرح دادپزشک ذکر کرد و یادآور شد: با فعالیت دادپزشک بلافاصله جواز دفن صادر شده و این انتظار به کمتر از شش تا هفت ساعت رسیده است.

وی میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی گیلان در نوروز امسال را 33 مورد بیان کرد و متذکر شد: بیشترین آمار فوتی مربوط به رشت و تالش بوده و روزهای پرتلفات گیلان به ترتیب در 29 و 27 اسفندماه سال 93 و 6 فروردین امسال بوده است.