معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه تعداد فعلی واحدهای دانش بنیان استان زیبنده نیست، گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب تعداد واحدهای دانش بنیان را افزایش دهیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کمیل بابایی در نشست تشریح فرایند دانش بنیان شدن بر اساس پروتکل‌های جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حضور هسته‌ها و شرکت‌های فناور مرتبط با پارک علم و فناوری گیلان اظهار کرد: افزایش واحدهای دانش بنیان یکی از مهم‌ترین موارد نقش آفرین در ارزیابی رتبه زیست بوم فناوری در سطح استان‌ها است.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در زیست بوم فناوری گیلان تعداد فعلی واحدهای دانش بنیان استان زیبنده نیست، افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر با افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان شاهد ارتقای جایگاه استان گیلان باشیم.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه ترغیب هسته‌ها و واحدهای فناور به سمت دانش بنیان شدن با توجه به مشوق‌ها و حمایت‌هایی که وجود دارد در دستور کار قرار دارد، گفت: در راستای تقویت زیست بوم فناوری استان، در تلاش هستیم تا بخشی از فرایند تحقیق و توسعه شرکت‌های شاخص تولیدی دانش بنیان استان را در پارک علم و فناوری گیلان مستقر کنیم.

دانش بنیان شدن به صورت یک پروژه نیست

«روهام قلیچی» کارگزار رسمی ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان در استان گیلان در این نشست با تشریح فرایندهای دانش بنیان اظهار کرد: بر اساس پروتکل‌های جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رتبه بندی جدید شرکتهای دانش بنیان شامل رده‌های فناور، نوآور و نوپا بوده که جایگزین اصطلاحات دانش بنیان نوع ۱، ۲ و ۳ شده است.

وی با بیان اینکه دانش بنیان شدن به صورت یک پروژه نیست، افزود: دانش بنیان شدن در قالب یک فرایند تعریف می‌شود و شرکت‌ها برای دانش بنیان شدن باید طی یک برنامه ریزی در یک بازه زمانی مناسب، تمهیدات و الزاماتی را جهت موفقیت در این زمینه مهیا کنند.

قلیچی ادامه داد: مطالعه قوانین و مقررات جدید و تلاش برای رعایت الزامات مربوطه، می‌تواند در جهت تسهیل و تسریع در حرکت به سمت مسیر دانش بنیان شدن مؤثر باشد.