ابوالفضل حجتی‌پور در همایش منطقه‌ای «نسیم مهر» در محل مجتمع فرهنگی آموزشی غدیر این شهر با تاکید بر مهرورزی نسبت به شرافت و کرامت انسانی اظهار کرد: مهرورزی شرف، اشرفیت و بزرگواری انسان بین مخلوقات الهی است.

ندای گیلان:ابوالفضل حجتی‌پور در همایش منطقه‌ای «نسیم مهر» در محل مجتمع فرهنگی آموزشی غدیر این شهر با تاکید بر مهرورزی نسبت به شرافت و کرامت انسانی اظهار کرد: مهرورزی شرف، اشرفیت و بزرگواری انسان بین مخلوقات الهی است.

وی برگزاری همایش منطقه‌ای «نسیم مهر» را برخاسته از محبت، لطف، اتحاد و یگانگی بین آحاد بشریت عنوان کرد و افزود: حدود الهی با هدف اصلاح و تربیت در مکتب اسلام اجرا می‌شود.

حجتی‌پور فلسفه خلقت انسان را عبودیت و بندگی خواند و بیان کرد: اجرای مجازات برای افراد به منظور تنبه انسان‌ها انجام می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اشاره به تدوین و اجرای برنامه‌های بازپروری در تمام زندان‌های دنیا، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مذکور در نظام اسلامی در راستای توجه دادن انسان به ذات خود است.

وی به اجرای برنامه‌های مختلف در بخش‌های بهداشت و درمان، تامینی و تربیتی و همچنین فرهنگی و هنری در زندان‌های کشور اشاره کرد و گفت: زندان‌های کشور گنجایش 110 هزار نفر زندانی را دارند اما به ناچار دو برابر این تعداد زندانی را نگه‌داری می‌کنیم.

حجتی‌‌پور کمبود منابع مالی و اعتباری را از مشکلات زندان‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: نبود پزشک و پرستار از جمله مشکل در زندان‌ها محسوب می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با بیان اینکه حجم بسیاری از ورودی مجرمان به زندان‌ها را معتادان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: 73 درصد از ورودی به زندان‌های کشور معتاد به انواع مواد مخدر هستند.

وی اجرای برنامه‌های اصلاحی در زندان‌ها را نیازمند حمایت نهادهای برون‌سازمانی خواند و اظهار کرد: تحقق جامعه سالم، پیشرفته و رشد یافته نیازمند تعاون و همکاری افراد در جامعه است.

در مراسم مذکور از خیران حامی زندانیان و همچنین تعدادی از خانواده زندانیان گیلان با اهدای لوح تجلیل شد.