رضا علیزاده :صنایع دستی و گردشگری گیلان از تصویب 32 روستای هدف گردشگری در این استان خبر داد.

ندای گیلان: رضا علیزاده در نشست میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تصویب 71 منطقه نمونه گردشگری در نقاط مختلف استان اظهار داشت: با بهره مندی از این پتانسیل ارزشمند انگیزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری گیلان مضاعف گردیده است.
وی از تصویب 32 روستای هدف گردشگری در گیلان خبر داد و بیان کرد: تصویب روستاهای گردشگری در راستای هدایت گردشگران در مناطق هدف در استان می باشد..
این مسئول به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان پرداخت و از افتتاح چند طرح گردشگری و نیز رونمایی از مرمت تعدادی از بناهای تاریخی استان طی هفته دولت خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نظارت مستمر بر اماکن و تاسیسات گردشگری و نیز برپایی جشنواره های بومی و محلی را از اقدامات در دست اجرای این اداره کل خواند و افزود: رضایتمندی گردشگران هدف اصلی فعالیت های مذکور است.
رونمایی از پروژه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در هفته دولت
علیزاده با بیان اینکه در سال‌جاری اقدامات موثری در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و نیز گردشگری انجام شده، آثار تاریخی مرمت شده گیلان را از فعالیت های برجسته ای خواند که در هفته دولت رونمایی می شود.
وی مرمت مسجد حاج صمدخان،مرمت حسینیه تکیه پرده سر لاهیجان و مرمت خانه عضدی سیاهکل را از اقداماتی خواند که با تلاش فراوان و تخصیص اعتبار از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان انجام شده و بعنوان میراثی ماندگار برای آیندگان باقی خواهد ماند.
این مسئول با تاکید بر حفظ آثار تاریخی گیلان، این ابنیه را ریشه دار در فرهنگ و هویت مردمان این دیار دانست و تصریح کرد: ساماندهی و تعمیر مورغانه پورد ،مسجد مستوفی و نیز بقعه نصیرعلی کیا که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند از جمله اقداماتیست که در آینه هفته دولت متجلی می شوند.
علیزاده افزود: فعالیت این اداره کل تنها به مرمت و نگهداری از آثار ملی بسنده نمی شود؛بلکه توسعه صنعت گردشگری و فراهم نمودن امکانات مورد نیاز آن از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به جاده سازی و آسفالت منطقه نمونه گردشگری کیاکلایه در شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت: این پروژه زیرساختی در راستای افزایش شمار گردشگر و سرمایه گذار در منطقه اجرا گردید.
وی همچنین اذعان داشت: افتتاح کارگاه های مرواربافی در آستانه اشرفیه ، سفال در شهرستانهای رشت و صومعه سرا و نیز مرکز صنایع دستی در ماسوله با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در هفته دولت انجام خواهد شد.
نمادسازی مزار شهدای گمنام ماسوله
علیزاده با اشاره به جانمایی مزار شهدای گمنام در شهرک تاریخی ماسوله اظهار کرد: جانمایی شهدای گمنام با هماهنگی و تعامل با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان انجام شده است.
وی جانمایی مزار شهدای گمنام در شهرک تاریخی ماسوله را در راستای برقراری رابطه ذهنی مردم با شهدا عنوان کرد و افزود: در مدت یک سال گذشته مزار شهدای گمنام در شهرک تاریخی ماسوله آماده‌سازی و نمادسازی شده است.
علیزاده با بیان اینکه نمادسازی شهدای گمنام در شهرک تاریخی ماسوله سنخیتی با بافت تاریخی و گردشگری این منطقه به وجود آورده است، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در موضوع دفاع مقدس و شهدا به‌ ویژه شهدای گمنام اهتمام ویژه‌ای دارد و نمادسازی مزار شهدای گمنام در شهرک تاریخی ماسوله از محل اعتبارات این سازمان انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آمادگی این سازمان در جانمایی خاکسپاری شهدای گمنام در دیگر مناطق تاریخی و گردشگری استان خبر داد و بیان کرد: آمادگی یادمان‌سازی شهدای گمنام با الگوهای مناسب ایرانی اسلامی در شأن انقلاب اسلامی در استان وجود دارد.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: تعداد 40 نفر از کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای مدت پنج روز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در غرب کشور اعزام شدند./ایلنا