معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی از تصویب پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری خبر داد و گفت: با تدوین اساسنامه به صورت موثر از سرمایه گذاران حمایت می شود.

به گزارش ندای گیلان از آستارا،علی اصغر شالبافیان شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با هدف رفع موانع در مسیر سرمایه گذاران و تعیین تکلیف پیگیری‌های موافقت اصولی برگزار شده است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر تسریع صدور مجوزهای سرمایه گذاری گفت: این فرصت‌های سرمایه گذاری بی نام صادر می‌شود و یا امکان صادر شدن آن و شروع به کار سرمایه گذاران در کمترین زمان ممکن وجود خواهد داشت و در یک طیف متنوع گردشگری طبیعی، تفریحی و ساحلی قرار دارد.

شالبافیان با اشاره به موافقت با اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه افزود: منابع بسیار خوبی برای استان گیلان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: دولت در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در گام برداشته و پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مصوب شده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: امیدواریم با تدوین اساسنامه این صندوق و شکل گیری آن بتوانیم به نحوه موثرتری به تشویق و حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری بپردازیم.